اخبار عسل و زنبور عسل, خواص عسل, عسل درمانی

درمان سرطان با محصولات زنبور عسل

عسل طبیعی

درمان سرطان با محصولات زنبور عسل

دانشمندان اعتقاد دارند عسل و ژل رویال دشمن سرطان هستند و محصولات زنبور عسل شامل عسل، ژل رویال، بره موم و زهر زنبور عسل، سلاح های موثری برای مقابله با سرطان هستند.

محققان موسسه تحقیقات سرطان انگلستان سلول های سرطانی را از طریق تزریق وارد بدن موش کردند و یکی از محصولات زنبور عسل به طور همزمان یا بعد از آن به موش های مختلف داده شد  و مشخص شد که دادن عسل به صورت خوراکی مانع رشد تومورها در هنگام تزریق سلول های سرطانی می شود.

ژل رویال غذای ملکه شاه انگبین و درمان سرطان

ژل رویال غذای ملکه شاه انگبین و درمان سرطان

درمان سرطان با ژل رویال

همچنین محققان با مطالعه بر روی ژل رویال یا غذای ملکه، که توسط غدد هیپوفارین در سر زنبورهای  کارگرترشح می شود و به عنوان غذا برای لاروهای زنبورعسل  کوچک استفاده می‌شود، متوجه شدند تزریق ژل رویال به موش ها هم در همان زمان که سلول های تومور تزریق می شد، گسترش سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

خواص ژل رویال

بره موم و درمان سرطان

درمان سرطان با بره موم

دکتر اما کروگر ترکیبات یافت‌شده دربره موم (یا چسب زنبور که زنبور عسل آن را در کندو به کار می‌برد) را بررسی کرده و متوجه شده است هنگامی که بره موم  یا اسید کافئیک که در بره موم وجود دارد تزریق شد، به طور قابل توجهی رشد تومور زیر جلدی کاهش یافت و مدت زمان زنده ماندن موش ها افزایش یافت.

درمان با نیش (زهر) زنبور

درمان با نیش (زهر) زنبور

پیشگیری از سرطان با زهر زنبور عسل

این پژوهشگران همچنین متوجه فواید قوی زهر زنبور عسل در جلوگیری از رشد غدد سرطانی شده اند. به نظر می رسد که تزریق زهر زنبور عسل به تومورهای سرطانی منجر به جلوگیری از گسترش این غدد می شود. محققان می گویند هنوز روشن نیست که چگونه محصولات زنبور عسل بر سلول های سرطانی تاثیر می گذارد. اما آنها حدس می زنند که ممکن است آپوپتوز (سلول خودکشی) ایجاد کند یا اثرات سمی بر روی سلول ها سرطانی داشته باشند و یا به سیستم ایمنی بدن کمک کنند تا با رشد تومور مبارزه کند.

عسل-طبیعی-و-درمان-سرطان

عسل-طبیعی-و-درمان-سرطان

تیم تحقیقاتی تحت هدایت دکتر ندا اورسولیک گفت که مطالعه آنها نشان داد که محصولات زنبور عسل می تواند ابزار مفید در کنترل رشد تومور باشد. آنها می گویند: “مصرف پروتئین های زنبور عسل ممکن است در پیشگیری از سرطان و متاستاز (سرطان های ثانویه) سودمند باشد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟!

دکتر اما کروگر، می گوید: “شکی نیست که عسل دارای خواص سودمند است و می تواند برای شما بسیار مفید باشد. “با این حال، محصولات زنبور عسل باید در کنار شیمی درمانی استفاده شود و نباید جای آن را بگیرد.”

منبع

درمان سرطان با محصولات زنبور عسل

در تایوان یک پزشک، بیماران را با نیش زنبور درمان می کند. فیلم زیر را ببینید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “درمان سرطان با محصولات زنبور عسل

  1. سنجری گفت:

    مقاله خیلی خوب بود ولی بهتر بود به همه خواص ژل رویال و بره موم و نیش یا زهر زنبور عسل هم اشاره می کردید تا مقاله کاملتر شود.

    1. digiasal گفت:

      سلام دوست عزیز. برای اینکه حوصله خوانندگان سر نرود مجبور شدیم مقاله را کوتاه کنیم. در سایت دیجی عسل مقاله های دیگری در مورد خواص ژل رویال و بره موم وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  2. فاطمه نبی پور گفت:

    ممنون که منبع مقاله رو ذکر کردید. ولی این سایت بی بی سی در ایران باز نمیشه. یه سوال عسل فروشی شما کجاست که ما برای خرید عسل بیاییم؟

    1. digiasal گفت:

      سلام. نشانی فروشگاه ما در پایین صفحات سایت ذکر شده ولی اگر نمیتوانید به فروشگاه تشریف بیاورید عسل را هر کجای ایران که هستید بدون دریافت هزینه پست برایتان می فرستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *