تشخیص عسل طبیعی, خواص عسل, شناخت عسل

عسل اصل چیست؟ آیا همه عسل ها تقلبی هستند؟

عسل اصل

عسل اصل چیست؟ آیا همه عسل ها تقلبی هستند؟

چرا عسل اصل پیدا نمی شود؟ این سوال همیشه در میان دوست داران عسل طبیعی پرسیده می شود. دکتر خیراندیش در فیلم زیر به این سوال پاسخ می دهد. لطفا فیلم را ببینید:

ابتدا در باره نوع عسل صحبت می کنیم. وقتی ما راجع به عسل می خواهیم صحبت کنیم فورا عده ای می گویند ای بابا عسل طبیعی که گیر نمی آید! و همه عسل ها تقلبی هستند. من می گویم و به یاد داشته باشید اگر فقط ده درصد عسل واقعی باشد همین کافی است. این را به خاطر بسپارید.

درست است که خیلی خوب است که ما از عسل گیاهی ۱۰۰ درصد استفاده کنیم از عسل زنبوری استفاده کنیم که تغذیه زمستانه اش هم عسل باشد ولی این امکان پذیر نیست.

اگر ده درصد عسل ما هم عسل واقعی

 باشد اثر درمانی و اثر غذایی خود را خواهد داشت.

عسل اصل چیست؟

سوال اساسی این است که عسل اصل به چه معناست؟ تقریبا می شود گفت که این سوال سوال بی معنایی است. در واقع در برابر این سوال باید پرسید اصلِ چی؟

اگر بپرسیم آیا این عسل، عسلِ اصل آویشن است تقریبا سوال درستی است و منظور ما این است که آیا این عسل به طور خالص و صد در صد عسلِ آویشن است؟

اگر بپرسیم آیا این عسل، عسل اصل دماوند است این سوال هم تقریبا سوال درستی است و منظور ما این است که می خواهیم بپرسیم که آیا این عسل، واقعا در دماوند تولید شده است؟

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل تک گل چیست؟

اما وقتی می پرسیم آیا این عسل اصل است معلوم نیست ما در مورد چه چیزی سوال داریم و در مورد چه چیزی شک و ابهام داریم. در واقع یا باید نوع گیاه عسل و یا شهر محل تولید عسل را مورد توجه قرار دهیم. وگرنه سوال ما سوال بی موردی خواهد بود.

انواع عسل

ما انواع عسل داریم که از گلهای مختلف تولید شده است. عسلِ گونِ اصل ، عسلی است که واقعا از گل گون تولید شده است. وهمین طور عسل آویشنِ اصل عسلی است که واقعا از گیاه آویشن تولید شده است. در واقع بهتر است برای اینکه منظورمان را به درستی بیان کنیم به جای کلمه اصل از کلمه های خالص و طبیعی و واقعی استفاده کنیم.

عسل خالص نشان می دهد که عسل به طور کامل از گیاه خاصی تولید شده است. مثلا عسل آویشن خالص عسل طبیعی نشان می دهد که عسل واقعا توسط زنبور تولید شده است عسل واقعی نیز نشان می دهد می دهد که عسل ما واقعا عسل است و در آزمایشگاه و با مواد شیمیایی تولید نشده است.

اگر منظور ما از عسل اصل، عسلِ اصالت دار باشد در واقع ما روی طبیعی و واقعی بودن عسل تکیه داریم در این صورت باید اولا انواع عسل را بشناسیم و در مرحله بعد باید راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی را بدانیم. برای دانستن این دو مسئله لطفا دو مطلب زیر را بخوانید:

شناخت انواع عسل

شناخت عسل طبیعی

لینک کمکی برای دیدن فیلم بالا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *