تشخیص عسل طبیعی

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟!

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است

سوالی که اغلب مردم می پرسند این است که از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟ البته این روزها که هم عسل گران شده و هم تقلب درعسل زیاد شده است جواب دادن به این سوال ارزش بیشتری یافته و باید برای آن جواب خوبی پیدا کرد.

چطور می شود فهمید که عسل طبیعی است یا تقلبی؟ واقعیت این است که اگر عسل مایع باشد هیچ راه مطمئنی برای شناخت تقلبی بودن یا طبیعی بودن عسل وجود ندارد و تنها راه ممکن برای شناخت تقلبی بودن یا طبیعی بودن عسل، فرستادن عسل به آزمایشگاه است.

اما راههایی وجود دارد که می تواند کمی حدس ما را تقویت کند که عسل مورد نظر ما تقلبی است یا طبیعی که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

۱- عسل را به آزمایشگاه بفرستید

عسل آزمایشگاه

 مطمئن ترین راه برای اینکه بدانیم عسل طبیعی است یا نیست این است که عسل را به آزمایشگاه بدهیم در آزمایشگاه با آزمایش های دقیقی که روی عسل انجام می شود مشخص می شود که عسل ما چقدر طبیعی است.

آزمایشگاه به ما می گوید که عسل ما چند درصد ساکارز دارد؟ چند درصد آب دارد؟ اسیدیته آن چقدر است؟ آیا دیاستاز دارد یا ندارد؟ مقدار هیدروکسی متیل فورفورال آن چقدر است؟

با جمع این موارد می توانید قضاوت کنید که عسل چه مقدار طبیعی است.

۲- از تولید کننده عسل عسل بخرید

تولید کننده عسل

اگر دسترسی به آزمایشگاه ندارید باید از تولیدکننده واقعی عسل بخرید تا مطمئن باشید که عسلی که می خرید طبیعی است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل رس شده چیست؟

( از کجا بفهمیم عسل طبیعی است)

۳-  از فروشنده مطمئن خرید کنید.

فروشگاه عسل نصیری

 

اگر تولید کننده عسل سراغ ندارید باید از فروشنده ای که کاملا به آن اطمینان خرید عسل را انجام بدهید. با این روش هم می توانید مطمئن باشید که عسلی که می خرید طبیعی است.

( از کجا بفهمیم عسل طبیعی است)

۴- به وسیله ریختن عسل در آب سرد

با این روش می توانید تا حدی  در مورد طبیعی بودن عسل قضاوت کنید البته نه خیلی زیاد. اگر عسل را در آب سرد بریزید سریع در آب حل نمی شود و مدتی به صورت حل نشده در ته ظرف آب سرد باقی می ماند در صورتی که عسل تقلبی زودتر حل می شود و اثری از آن باقی نمی ماند. البته امروزه عسل های تقلبی ساخته می شود که از این نظر کاملا شبیه به عسل است و در نتیجه این روش خیلی کارآیی ندارد.

۵- عسل طبیعی معمولا پس از مدتی سفت می شود

که مردم به اشتباه به این حالت شکرک زدن عسل می گویند. در صورتی که نام درست این حالت، رس بستن عسل است. رس بستن عسل نشانه خوب بودن عسل است! البته عسل های مصنوعی هم ممکن است که سفت بشوند ولی نوع سفت شدن آنها با نوع سفت شدن عسل طبیعی کاملا فرق می کند یعنی عسلی که سفت شده است کاملا قابل تشخیص است که عسل طبیعی است یا تقلبی.

( از کجا بفهمیم عسل طبیعی است)

برای توضیح بیشتر فیلم زیر را ببینید:

۶- با موم بودن نشانه طبیعی بودن عسل نیست!

عسل با موم شاید طبیعی باشد و شاید هم نباشد. با موم بودن نشانه طبیعی بودن عسل نیست! زیرا برخی افراد ظرف شکر را جلوی کندو می گذارند و زنبورهای گرامی هم این آب شکر را به درون کندو می برند و در حجره های شش ضلعی می ریزند و روی آن را هم موم می گیرند و شما گمان می کنید که عسل است در صورتی که این آب و شکر است! ( از کجا بفهمیم عسل طبیعی است)

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل دماوند

۷- قیمت عسل طبیعی ارزان نیست.

عسل محصولی گران قیمت است و ارزان نیست. اگر عسلی را خیلی ارزان به شما می فروشند بدانید که احتمال تقلبی بودن آن زیاد است. البته اگر عسلی گران باشد شاید طبیعی باشد و شاید نباشد!

روش های بیشتر برای شناخت عسل طبیعی

روش تشخیص عسل طبیعی و تقلبی

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

12 دیدگاه در “از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟!

  1. عسل طبیعی گفت:

    مطلب جالبی بود

  2. digiasal گفت:

    چشم. حتما

  3. محمدی گفت:

    مطلب خوبی بود فیلمی که تهیه کردین هم خیلی خوب بود ممنون از شما به خاطر اطلاع رسانی تون

    1. digiasal گفت:

      تشکر و ممنون از توجه شما

  4. دبیری احمد گفت:

    ما فکر میکردیم عسلی که با موم هست صددرصد طبیعی هست و همیشه از همون عسل تهیه میکردیم الان باید چیکار کنیم برای تهیه عسل طبیعی

    1. digiasal گفت:

      اگر به فروشنده اعتماد دارید بهتر است عسل شهد مصرف کنید . عسل با موم از این نظر که نشان می دهد زنبور در تولید آن نقش داشته خوب است ولی شهد درون عسل با موم ممکن است مرغوب باشد و ممکن است که چندان مرغوب نباشد و این به فروشنده بستگی دارد

  5. اردهالی گفت:

    اطلاعات خوبی بود .با تشکر

    1. digiasal گفت:

      ممنون از توجه شما

  6. علیمحمدی گفت:

    چقدر خوبه که شما هم در زمینه پرورش زنبور فعالیت دارین هم در فضای مجازی در زمینه اطلاع رسانی. من ندیده بودم زنبورداری که انقدر خوب اطلاع رسانی کنه به مردم . خدا خیرتون بده

    1. digiasal گفت:

      به امید خدا در آینده مطالب بسیار متنوعی در سایت خواهیم گذاشت

  7. مهدیه گفت:

    جالب بود استفاده کردم

    1. digiasal گفت:

      تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *