شناخت عسل

عسل تک گل چیست؟

عسل تک گل

عسل تک گل چیست؟

منظور از  عسل تک گل ، عسلی است که بخش اعظم شهد مورد استفاده در تهیه آن از یک گیاه تامین شده باشد. زنبور در سراسر منطقه پرواز می کند و امکان ندارد که فقط از شهد یک گیاه استفاده کند.

بنابراین با توجه به پوشش گیاهی منطقه، عسل های تک گل نامگذاری می شوند؛ مثل: عسل آویشن، عسل مرکبات، عسل گون، عسل کُنار و…

آویشندر برخی کشورها از جمله فرانسه، با محصور نمودن باغ میوه به وسیله سیم توری، اجازه خروج زنبور عسل را از باغ میوه نمی دهند و به این ترتیب عسلی که زنبور تولید می کند عسل خالص از همان میوه است.

این روش به علت اینکه هزینه بسیار زیادی دارد در ایران اجرا نمی شود. و عسل ایران اغلب عسل چند گل است ولی عسل هایی که به نام آویشن یا گون یا کنار نامگذاری می شوند مقدار شهد غالب آنها از همان گیاه است.

عسل مانوکا یکی از عسل های تک گل است که در کشور نیوزلند و استرالیا تولید می شود برخی از مطالعات نشان می‌دهند که عسل مانوکا می‌تواند به افزایش تولید گلوبول‌های سفید خون که وظیفه مبارزه با عفونت‌ها و التیام زخم‌ها را بر عهده دارند کمک کند.

خواص عسل مانوکابا تحقیقات دانشمندان نیوزیلندی و اخیراً در کره و انگلستان خواص آنتی باکتریایی فوق العادهٔ این عسل ثابت شده‌است و در درمان زخمها و ترمیم بافتهای مرده پوست کارایی زیادی دارد به‌طوری‌که در بعضی از بیمارستانها و مراکز درمانی تا حد زیادی جایگزین آنتی بیوتیکها شده‌است؛ و جهت درمان زخم و مداوای زخم بستر و سوختگیهای عمیق، همچنین جوانسازی سلولهای پوست از این عسل استفاده می‌شود.

 

این مطلبم میتونه مفید باشه !  سیر و عسل برای لاغری؛ خواص و طرز تهیه
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “عسل تک گل چیست؟

  1. مازیار گفت:

    سلام میشه از کندوهای زنبورتون و فعالیتش فیلم بذارید ممنون

    1. digiasal گفت:

      چشم. تا کنون چند فیلم گذاشته ایم ولی از این به بعد بیشتر فیلم قرار میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *