خواص عسل, عسل درمانی

بره موم چیست ؟

بره موم چیست

بره موم چیست ؟

در پاسخ به اینکه بره موم چیست باید بگوییم بره موم یکی از تولیدات زنبور عسل است. زنبور عسل از این ماده برای درزگیری کندو و ضدعفونی کردن آن استفاده می کند. این تولید زنبور عسل با موم تفاوت دارد. این ماده در دمای معمولی سفت و خشک است و اگر آن را در دستتان ورز بدهید خمیر می شود و عطر مطبوع آن را احساس می کنید.

خواص بره موم چیست ؟

این ماده خارق العاده خواصی شامل اثر ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان دارد. در کنار عسل طبیعی همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی حس کننده موضعی، بهبود کولیت، درمان مشکلات گوارشی و کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد. و مهم تر از همه این موارد به کنترل سرطان کمک می کند.

روش های مصرف بره موم

در پاسخ به این سوال که روش های مصرف بره موم چیست باید گفت:  امروزه روش های متنوعی برای استفاده و بهره گیری از خواص بره موم ابداع شده است. یکی از این روش ها که شاید رایج ترین روش هم باشد استفاده از بره موم در کرم ها و لوسیون ها برای استفاده بر روی پوست است. می دانیم که موم و بره موم قابلیت جذب از راه معده و روده را ندارند و بنابر این بره موم مثل کرم ها و مواد آرایشی و بهداشتی بر روی پوست مالیده می شود و از آن راه جذب بدن می شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل اصل چیست؟ آیا همه عسل ها تقلبی هستند؟

در این حالت می توانید از خواص بره موم برای از بین بردن قارچ های پوستی و التهاب پوست بهره گیری نماییم. اخیرا از بره موم در ترکیبات خمیردندان و دهان شویه هم استفاده شده است. از آنجا که بره موم به صورت خوراکی تلخ است خوردن آن همراه با عسل توصیه شده است. تجربه افرادی که از بره موم به صورت خوراکی استفاده کرده اند نشان داده است خوردن بره موم همراه با عسل در طولانی مدت نتایج مهمی در درمان بیماری های صعب العلاج داشته است.

در فیلم زیر با خواص شگفت انگیز بره موم آشنا می شوید …

 

 

+++

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *