خواص عسل, عسل درمانی

عسل عصاره طبیعت است

عسل عصاره طبیعت است

 

این جمله که عسل عصاره طبیعت است از سخنان دکتر حکیم خیراندیش در باره مهمترین هدیه طبیعت به انسان:

عسل یکی از داروهای بسیار مهم است. عصاره طبیعت است . چگونه؟ ما نمی توانیم به دشت ها، صحراها، ارتفاعات، جنگل ها، کوه ها، باغ ها، گلزارها، گلستان ها برویم و بگردیم و انواع گل را جمع کنیم و باآن غذایی بسازیم ولی زنبور این کار را می کند.

زنبور با دهها کیلومتر پرواز روزانه اش روی شهد گلها می نشیند و عصاره گل ها را می گیرد و تبدیل به عسل می کند و ما از آن بهره می گیریم و به تناسب اینکه حوزه زیست و حوزه تغذیه اش چقدر متنوع باشد عسلش مرغوب تر خواهد بود.

عسل، گل غذاها و داروها است

عسل بهترین هدیه طبیعت است و عصاره و گل غذاها و داروها در دنیا عسل است به ویژه اینکه توسط حیوانی آماده می شودکه به تعبیر خداوند در قرآن کریم به او وحی می شود یعنی زنبور حکمتی عالمانه دارد .

 «و اَوحا اِلی نَحل اَن اِتّخذی مِنَ لجِبال بیوتا» یعنی «ما به زنبورعسل وحی کردیم تا درارتفاعات کوه ها و درختان خانه بسازد»

پس حیوانی دارد این گل ها را انتخاب می کند که با دستور خداوند و با وحی حرکت کرده است. می دانیم که به چند چیز وحی می شود: به پیامبر، به انسان، به خاک و به زنبور عسل. در باره عسل همیشه سوال هایی مطرح می شود: عسل را چقدر مصرف کنیم؟ عسل را کی مصرف کنیم؟ حوزه کاربرد عسل چقدر است؟ عسل چقدر ماندگار است؟ عسل چه نقشی در غذاها و داروها دارد؟

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل داروی اورژانسی برای چه کسانی است؟

چه عسلی را انتخاب کنیم؟

عسل عصاره طبیعت است و ابتدا در باره نوع عسل صحبت می کنیم. وقتی ما راجع به عسل می خواهیم صحبت کنیم فورا عده ای می گویند ای بابا عسل اصلی که گیر نمی آید و همه عسل ها تقلبی هستند. من می گویم و به یاد داشته باشید اگر فقط ده درصد عسل واقعی باشد همین کافی است. این را به خاطر بسپارید.

درست است که خیلی خوب است که ما از عسل گیاهی ۱۰۰ درصد استفاده کنیم از عسل زنبوری استفاده کنیم که تغذیه زمستانه اش هم عسل باشد ولی این امکان پذیر نیست.

اگر ده درصد عسل ما هم عسل واقعی

 باشد اثر درمانی و اثر غذایی خود را خواهد داشت.

چه کسانی باید همیشه عسل را همراه خود داشته باشند؟

بعضی افرادهستند که حتما باید عسل را در کیف خود داشته باشند:

  • آنهایی که افت فشار دارند
  • آنهایی که افت قند دارند
  • افراد سرد مزاج
  • افرادی که در اثر سردی گوارش آب از دهانشان می رود
  • افرادی که تکلمشان کند است
  • آنهایی که لکنت زبان دارند
  • آنهایی که فراموشی زودرس دارند
  • آنهایی که افسردگی دارند

این افراد باید همیشه در کیفشان عسل باشد. افت قند و افت فشار با یک لیس به عسل همان موقع درمان می شود. آیا به همین سادگی؟ بله به همین سادگی و به همین فوریت! زخم باز تازه را وقتی عسل گذاشتید فورا ترمیم زخم انجام می شود. اگر سوختگی ایجاد شده باشد تا زمانی که مریض را به بیمارستان برسانید یک لایه عسل روی سوختگی بگذارید و روزی آن پوششی نگذارید. عسل داستان بسیار وسیع  و گسترده ای دارد که باید همیشه به آن بپردازیم و از خواص عسل بگوییم.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  پر شیر شدن مادر

لینک کمکی برای دیدن فیلم عسل عصاره طبیعت است

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *