شکارچیان عسل !, شناخت عسل

شکارچیان عسل وحشی + فیلم

عسل-وحشی

از انواع عسل موجود در جهان عسل وحشی داستان ویژه ای دارد. عسل های وحشی عسل هایی هستند که زنبورهای عسل بدون هرگونه دخالت انسان عسل را برای مصرف خودشان تولید می کنند ولی انسان ها و شکارچیان عسل این عسل ها را پیدا و تصاحب می کنند.

انواع عسل وحشی

عسل های وحشی به سه نوع قابل تقسیم هستند:

  • عسل صخره ای یا عسل کوهی که زنبورهای عسل شان های عسل را به صخره های عظیم و دور از دسترس حیوانات و انسان می چسبانند و به تولید عسل می پردازند.
  • عسل جنگلی یا درختیکه شان ها یا کلنی های زنبور عسل بر روی درختان بلند قرار دارد.
  • و سومین نوع عسل وحشی عسل زیرخاکی  است که کلنی زنبورهای عسل در زیر خاک یعنی در حفره های درون زمین قرار دارد.

شکار عسل های وحشی در نپال

در کشور نپال یعنی سرزمین قله اورست، قبیله ای به نام کولونگ زندگی می کند که طی آداب و رسومی خاص و با استفاده از نربان های طنابی به طول نود و یک متر از صخره های بلند بالا می روند تا عسل وحشی ویژه ای را که ظاهرا خاصیت مخدری و توهم زایی دارد جمع آوری و شکار کنند.

این عسل ها بسیار گران است و شکارچیان عسل هر کیلوی آن را حدود ۱۳۰ تا ۱۸۰ دلار (با دلار ۲۷ هزار تومان می شود حدود چهارمیلیون تومان برای هر کیلو) به فروش می رسانند که البته باید در نظر بگیریم که شغل شکارچیان عسل  بسیار خطرناک و در واقع بازی با مرگ است و این مبلغ در مقابل خطرات کارشان ناچیز است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  خرید عسل خام . خواص، تشخیص و قیمت

افراد این قبیله در یک کار گروهی که تقریبا همه افراد قبیله در آن شرکت دارند هر یک کاری را می کنند تا در نهایت عسل وحشی را از شان هایی که به صخره های بلند چسبیده است برداشت کنند و با کمک طناب های بلند و سبدهایی که به طناب ها وصل است عسل وحشی را به افراد دیگر قبیله که در پایین نردبان های هستند می رسانند و این کار چندین بار تکرار می شود تا همه عسل ها برداشت شود.

زنبورهایی که این عسل را در هیمالیا تولید می کنند بزرگترین زنبورهای عسل در دنیا هستند. این فعالیت قبیله کولونگ سوژه تولید مستندی به نام آخرین شکارچیان عسل شده است. یکی از اعضای تولید این مستند می گوید ۱۵ دقیقه پس از خوردن دو قاشق چایخوری از این عسلهای  توهم‌زا دچار حالاتی مانند مصرف ماریجوانا شده‌است!

البته مثل همه جای دنیا این فعالیت قبیله شاید کلا متوقف شود زیرا که جوانان این قبیله مثل همه جای دنیا دیگر تن به کارهایی چنین خطرناک و وحشتناک نمی دهند و افراد مسن هم دیگر توان انجام این کارها را ندارند.

شما را به دیدن این مستند که توسط دیجی عسل تولید شده است دعوت می کنیم.

فیلم با کیفیت بالا

فیلم با کیفیت متوسط

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “شکارچیان عسل وحشی + فیلم

  1. مسافر گفت:

    سلام کلیپهای شکارچیان رو چطوردانلودکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *