خواص عسل, عسل درمانی

چگونه  سرحال و پر انرژی باشیم؟ + فیلم سخنان دکترضیایی

چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟

چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟(عسل درمانی)

چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟

زندگی شهری، آلودگی هوا، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب سبب شده است که بسیاری از افراد جامعه همیشه کسل و بی حال و بی انرژی باشند. در این حالت توان و انگیزه انجام کارهای روزمره را نداریم و ترجیح می‌دهیم یا بخوابیم و یا اینکه وقتمان را به کارهایی که نیاز به فعالیت بدنی ندارد مثل تماشای تلویون یا شبکه‌ها و کانال‌های مجازی اینترنت و گوشی همراه سپری کنیم.

کسالت و بی انرژی بودن یقینا باعث می‌شود که انسان نتواند به اهداف و برنامه‌های زندگی خود دست پیدا کند و به عبارت بهتر،انسان را از موفقیت و خوشبختی دور می‌کند. در فیلمی که می‌بینید دکتر ضیایی ۱۲ تجویز تغذیه ای و رفتاری برای درمان کسالت و بی حالی ارائه کرده است. متن صحبت‌های دکتر ضیایی به قرار زیر است:(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

چگونه سرحال و پرانرژی باشیم؟

  • صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز یعنی کشمش انگور سیاه بخورید. برای پسران و مردان بدون هسته باشد زیرا باعث عقیمی و ناباروری می‌شود.
  • کندر خوراکی همراه با عسل طبیعی بخورید. کندر ضد بلغم اضافی یعنی ضد موکوس است. انسان را پر انرژی و سرحال می‌کند زیرا رطوبات اضافی بدن حتی رطوبت اضافی مغز را از بین می‌برد و انسان را از کسلی و خماری در می‌آورد.
  • در صبحانه شیر تازه گاو کم چرب مخلوط با عسل آویشن بخورید.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

چگونه روزی پر انرژی داشته باشیم؟

صبح قبل از سر کار رفتن زنجفیل (زنجبیل) پرورده شده در عسل گون بخورید که به گفته امام رضا(ع) باعث قوت عقل می‌شود.
هر ۶ ساعت یک لیوان آب نوشیدنی سالم و یک لیوان آب جوشیده ولرم بخورید.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و جلوگیری از زکام

بیش از ۱۵ فایده دارد که یکی از آنها رفع کسالت است زیرا با فعال سازی کلیه باعث دفع اوره و کراتین خون می‌شود و به این ترتیب سموم خون کاهش می‌یابد و نوشیدن آب همچنین باعث عرق کردن بدن می‌شود به این وسیله نیز بخشی از سموم بدن دفع می‌شود لذا با نوشیدن آب کسالت انسان برطرف می‌شود.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

راه های رفع کسالت و خمودگی

سرکه طبیعی سیب بخورید. سرکه طبیعی سیب را می‌توانید با سالاد کاهو و خیار بوته ای و یا با آبگوشت و یا با سوپ و یا مخلوط در یک لیوان آب بخورید.

یک چهارم کاهو به همراه غذا بخورید و پس از غذا خوردن چند عدد خرما یا یک قاشق غذاخوری مخلوط سه شیره (شیره خرما، انگور، توت) یا یک عدد سیب رسیده شیرین بخورید. سه شیره ازاین جهت تجویز می‌شود که نصف جمعیت زنان ایران از کم خونی فقر آهن رنج می‌برند و اکثرا مشکلات پوکی استخوان و فشار خون زیر ۱۰ دارند.

مخلوط سه شیره همزمان هر سه را خوب می‌کند و همچنین کسالت را برطرف می‌کنند و آنان را پرانرژی و سرحال میکند.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

فواید سبوس گندم، برنج، جو در سرحالی و شادابی

سبوس گندم، سبوس برنج، سبوس جو از هر کدام یک قاشق چایخوری، مخلوط باغذا بخورید. این سبوس‌ها سرشار از فسفر است و فسفر ضد کسالت است و انرژی زاست. مغز گردو هم فسفر دارد. شب‌ها گردو با پنیر بخورید زیرا هم باعث تعادل فسفر و کلسیم بدن و هم باعث تقویت حافظه می‌شود و هم کمبود فسفر بدن درمان می‌شود و هم کسالت برطرف می‌شود. خود مغز گردو علاوه بر فسفر، امگا ۳ دارد که ضد افسردگی (یا سرماخوردگی روانی) است.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

این مطلبم میتونه مفید باشه !  ترکیبات عسل ، کشف یک ترکیب شیمایی جدید در عسل

نان و پنیر و گردو را شب ها بخورید

لذا به جای قرص ماهی امگا ۳، شب‌ها مغز گردو با پنیر تازه بخورید و بنا بر روایات اهل بیت، پنیر را اولا خالی نخورید و همراه با گردو بخورید و ثانیا در روز نخورید وشب‌ها بخورید. مردم غالبا به علت عادت غلط آبا و اجدادی، پنیر را صبح ناشتا می‌خورند در صورتیکه پنیر و گردو یا پنیر و سبزی را باید شب بخورند .

این یک غذای کمکی و سبک است که برای پر انرژی شدن و سرحال شدن هم موثر است و به مقدار کافی فسفر دارد و به مقدار کافی امگا۳ دارد و ضد افسردگی و کسالت است و فرد را سرحال و پرانرژی می‌کند.

فسفر ماده مهمی است که باعث تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به انرژی و کالری می‌شود.امگا ۳ رفع افسردگی و کسالت می‌کند و فسفر هم انرژی بخش است لذا شخص سرحال و پرانرژی می‌شود.

درمان کسالت و بی حالی با عسل

از ترکیبات خوراکی حاوی پروتئین‌هاو کربوهیدرات‌ها استفاده کنید. ترکیب پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها باعث رفع کسالت و ایجاد سرحالی و انرژی لازم برای بدن می‌شود. چند ترکیب دارای پروتئین‌های گیاهی و کربوهیدرات‌ها:

  • مغز گردو با کشمش سبز
  • مغز گردو با عسل طبیعی
  • مغز خام بادام شیرین با خرما
  • مغز بادام شیرین با عسل
  • مغز بادام با گردو

این خوراکی‌ها دارای ترکیب پروتئین‌های گیاهی با کربوهیدرات‌هاست، انرژی و کالری به بدن می‌دهد و رفع کسالت می‌کند.

ورزش کنید تا شاداب و سرحال باشید

زندگی شهری باعث آلودگی هوا و کم تحرکی شده است که اینها سبب افزایش غلظت خون بدن می‌شود که یکی از علل کسالت است. یکی از نشانه‌های غلظت خون بالا، خواب رفتگی پا، است. پس کم تحرکی و گردش خون ضعیف و غلظت خون بالا یکی از علل کسالت‌ها است. پس حتما روزانه ۲۰تا۳۰ دقیقه نرمش مناسب و پیاده روی در هوای آزاد انجام بدهید. بهترین ورزش‌های سبک عبارتند از: پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا یا راه رفتن در آب.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

این مطلبم میتونه مفید باشه !  صحبت های دکتر ضیایی درمورد مسکن دردهای صفراوی + فیلم

ورزش های هوازی

این ورزش‌ها علاوه بر اینکه موجب سرحالی و رفع کسالت می‌شود آسم را نیز تخفیف می‌دهد . ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی در هوای آزاد و نرمش‌های سبک با تنفس‌های عمیق،اکسیژن کافی به سلول‌های بدن می‌رساند و موجب رفع کسالت می‌شود.
در محیط سالم باشید، رفتار مثبت و روابط عمومی سالم انسان را سرحال می‌کند.

افرادی که در محیط‌های آلوده کار می‌کنند قبل و پس از کار یک لیوان شیر و عسل بخورند تا مبتلا به سل ریوی وسل‌های خونی نشوند. خانم‌ها باید در محیط‌های بسته، با مواد سفید کنند (مثل وایتکس، جوهر نمک و …) کار نکنند و این مواد را با هم مخلوط نکنند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “چگونه  سرحال و پر انرژی باشیم؟ + فیلم سخنان دکترضیایی

  1. شریعتی گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *