رازهای سلامتی, عسل درمانی

پر شیر شدن مادر

پر شیر شدن مادر

پر شیر شدن مادر

این بحث یکی از موضوعات شایع در میان مادران است. در این مطلب قصد داریم تجویز دکتر خیراندیش در این باره را به شما پیشنهاد دهیم. دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی برای گرم کردن طبع شیر مادر و همچنین پر شیر شدن مادر راه حل بسیار ساده و قطعی ای را پیشنهاد میکنند. ویدیو را ببینید:

 

متن سخنرانی دکتر خیراندیش درباره شیر مادر

چطور بفهمیم شیر مادر چه طبعی دارد؟ برای جواب این سوال چند قطره از شیر را روی ناخن میریزیم؛ اگر غلتید، یعنی شیر طبع سرد دارد. اما اگر مانند شبنم روی ناخن ایستاد یعنی مناسب است و طبع گرم دارد. برای گرم کردن شیر آنقدر غذای گرم به مادر میدهیم تا شیر گرم شود و اصطلاحا می بندد.

روزی سه عدد خرما و یا شربت عسل شیر را در مدت کوتاهی گرم میکند. کلا شیر خیلی اثر پذیری دارد. برای پر شیر شدن هم از عرق رازیانه و خرما میتواند استفاده کند. یعنی یک لیوان عرق رازیانه بخورد و به همراه آن سه عدد خرما میل کند.این دستور هم برای پر شیر شدن مادر است هم گرم شدن شیر.

پر شیر شدن مادر

عوامل دیگر تاثیر گذار بر پر شیر شدن مادر

  • کم کردن نگرانی خود: بعضی اوقات مادران تصور میکنند که شیر کافی برای نوزاد ندارند اما تا زمانی که کودک پوشک خود را کثیف میکند تغإیه مناسب دارد.
  • استراحت کافی: کمبود خواب و استراحت ناکافی تاثیر بسیاری بر تولید شیر دارد.

پر شیر شدن مادر

  • استرس خود را کم کنید: با اینکه استرس نمی تواند تولید شیر را محدود کند، ولی می تواند جلوی آزاد شدن شیر در مجاری شیر را بگیرید، در چنین حالتی کودک به سختی می تواند از شما شیر بخورد.
  • از دیگران کمک بگیرید: با دیگر تازه مادرهایی که شیرده هستند آشنا شوید و به یکدیگر کمک کنید. اگر مادر، مادربزرگ و یا دوستتان شیرده بوده، بخواهید کمکتان کنند.
  • آب زیاد بخورید: کمبود آب باعث کاهش تولید شیر خواهد شد. امکان دارد حواستان به کودکتان باشد و فراموش کنید که آب مصرف کنید. پس یک بطری آب کنار خود بگذارید و از آن استفاده کنید. همچنین استفاده از غذا ها و میوه های آبدار نیز میتواند کمک کننده باشد.
این مطلبم میتونه مفید باشه !  درمان سرفه با عسل

پر شیر شدن مادر

  • تغذیه مناسب: اگر زیاد شیر می دهید، برای حفظ ذخیره شیر و سلامت خودتان، باید از آنچه برای تثبیت وزن قبل از بارداری خود می خورید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر غذا دریافت کنید. بهترین برنامه غذایی برای یک شیرده رژیمی ساده ، سالم و متعادل است که سرشار باشد از میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار.

پر شیر شدن مادر

بهترین غذاها برای افزایش شیر مادران شیرده

راه ‌های زیاد شدن شیر مادر

۶ نکته کلیدی برای افزایش شیر مادر

۲۵ خوراکی برای افزایش شیر مادر

۱۰ راه‌ خانگی برای افزایش شیر مادر

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “پر شیر شدن مادر

  1. Mohamed گفت:

    سلام بچه من دو ماهشه تو ۳۶ هفته بدنیا آمد وزنش ۷۹۰۰بود وقتی به خانه اومدیم ۴۵۰ گرم کم کرد الان دو ماهه وزنش ۳۷۰۰اصلا ازش راضی نیستم چکار کنم وزن بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *