شناخت عسل, عسل درمانی

درمان زخم با عسل

درمان زخم با عسل

درمان زخم با عسل (عسل درمانی)

درمان زخم با عسل یکی از خواص و فواید عسل است. تحقیقی که در دانشگاه سوئد انجام شده است محققان با موفقیت عسل را برای درمان زخم به کار برده اند ؛ فیلم کوتاه این تحقیق را ببینید :

آیا می دانید زنبوردارها موقعی که دستشان زخم می شود چه چیزی روی زخم می گذارند؟ بله درست است. عسل!
عسل به دلایل مختلف زخم را ضدعفونی می کند و سرعت بهبود و التیام زخم را افزایش می دهد. اما این دلیل ها چه هستند؟ یعنی چرا و به چه دلیل عسل ماده ای موثر برای درمان و التیام زخم ها و بریدگی های سحطی پوست است؟ عسل با هشت ویژگی که دارد باعث بهبود سریع زخم می شود. این هشت کار که عسل برای درمان زخم انجام می دهد عبارتند از:

  • اول: عسل روی زخم را می پوشاند و اجازه نمی دهد میکروب ها با زخم تماس داشته باشند و زخم را عفونی کنند.
  • دوم: عسل آب زخم را به خود جذب می کند و چرک را از زخم بیرون می کشد. این آب زخم همان چیزی است که باعث عفونت می شود. می دانیم که همه میکروب ها برای اینکه زنده بمانند و تکثیر شوند به آب و رطوبت نیاز دارند و عسل این آب و رطوبت را از دسترس میکروب ها خارج می کند. (عسل و درمان زخم)
  • سوم: عسل حاوی مواد ضدمیکروب است. همه می دانیم که هیچ میکروبی نمی تواند در عسل رشد کند و به همین خاطر عسل طبیعی هرگز فاسد نمی شود و کپک نمی زند. در واقع عسل میکروب های زخم را نابود می کند و در نبود میکروب زخم ها به راحتی التیام پیدا می کنند. و این یکی دیگر از راههای درمان زخم با عسل است.
این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل در اهرام مصر

  • چهارم: عسل طبیعی مواد ضد التهابی دارد که ورم را کاهش می دهد. کار عسل به عنوان یک ماده ضد التهاب این است که جریان خون اطراف زخم را افزایش می دهد و در نتیجه اکسیژن، موادمغذی و سلول های سفید راحت تر و بیشتر می توانند خود را به زخم برسانند و در نتیجه زخم زودتر التیام پیدا می کند.
  • پنجم: عسل باعث سرعت یافتن تکثیر سلول های پوست می شود.
  • ششم: عسل بوی نامطبوع زخم را از بین می برد.
  • هفتم: عسل از تماس زخم با پانسمان جلوگیری می کند و به این ترتیب می توان خیلی راحت و بدون درد و خونریزی پانسمان را از زخم جدا کرد.
  • هشتم: عسل سلول های مرده اطراف زخم را هضم می کند و به این ترتیب سلول های زنده و سالم اطراف زخم به راحتی با هم ارتباط برقرار می کنند و روند التیام زخم سرعت می گیرد. البته به یاد داشته باشید عسل برای درمان زخم های سطحی کاربرد دارد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر فقط ده درصد عسل شما هم طبیعی باشد باز هم برای درمان زخم مفید است! (درمان زخم با عسل)

++++

++++

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “درمان زخم با عسل

  1. م. نجفی گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *