اخبار عسل و زنبور عسل, خواص عسل, عسل درمانی

بهترین و قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

بهترین آنتی بیوتیک طبیعی

بهترین و قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی

بهترین آنتی بیوتیک طبیعی عسل است و پژوهشگران سوئدی در باره عسل کشف تازه ای کرده اند. محققان دانشگاه لوند موفق شده اند دارویی ویژه را برای بهبود زخم های مقاوم به آنتی بیوتیک کشف کنند. این داروی استثنایی از ۱۳ باکتری بدن زنبور عسل گرفته شده و همچنین در این دارو عسل و آب و شکر هم وجود دارد.

این داروی جدید سبب تشکیل مواد ضد میکروبی می شود و به این ترتیب میکروب ها و مواد بیماری زا را که به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند نابود می کند. به گفته پژوهشگران سوئدی مواد موجود در عسل تازه و طبیعی صدها ترکیب ضدمیکروبی قوی تولید می کند. هنگامی که باکتری اسید لاکتیک بر پاتوژن ها استفاده شد، توانست با همه آنها مبارزه کند.

ترکیب عسل  و باکتری

آلساندرا واسکز، میکروبیولوژیست دانشگاه لوند سوئد در باره بهترین آنتی بیوتیک طبیعی می گوید: « باکتری زنده، جزئی مهم در این داروست. ما می توانیم از این داروی موثر و قدیمی استفاده کنیم و درون آن ترکیبی از عسل و باکتری با غلظتی بالا بیفزاییم» کاربرد موفقیت آمیز این دارو می تواند به جامعه پزشکی کند که بر مشکل مقاومت میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک غلبه کند.

در مرحله بعد، این دارو بر روی انسان و زخم هایی که درمانشان غیرممکن است  آزمایش خواهد شد. آلساندرا واسکز، میکروبیولوژیست دانشگاه لوند سوئد می گوید: «درمان زخم های مقاوم از ۸ تا ۲۱ روز طول می کشد. البته همه زخم های مزمن درمان شدند. ما گمان می کردیم که این کشف می تواند جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها باشد ولی انتظار نتیجه ای به این خوبی را نداشتیم.»

این مطلبم میتونه مفید باشه !  سیر و عسل برای لاغری؛ خواص و طرز تهیه

در خصوص بهترین آنتی بیوتیک طبیعی باید گفت که در سالهای اخیر، مقاومت میکروب ها به آنتی بیوتیک ها یک مشکل بزرگ در علم پزشکی شده است که سالانه دهها هزار نفر را به کام مرگ می کشاند و شاید این بار راه حل در دستان زنبورها باشد.

کشف دارویی ویژه برای بهبود زخم های مقاوم به آنتی بیوتیک

منبع


visitor counter

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *