خواص عسل, عسل درمانی

عسل داروی اورژانسی برای چه کسانی است؟

عسل داروی اورژانسی

برای برخی افراد عسل داروی اورژانسی است. دکتر حکیم خیر اندیش این افراد را معرفی می کند. فیلم زیر را ببینید:

بعضی افراد حتما باید عسل را به همراه خود و در کیف خود داشته باشند:

  • آنهایی که افت فشار  خون دارند (فشار خون پایین اغلب با این علائم همراه است: سبکی سر، بی ثباتی، سرگیجه، غش، تاری دید، ضربان قلب بالا، گیجی، احساس تهوع و در نهایت ضعف عمومی)
  • آنهایی که افت قند دارند (افت قند خون یا هیپوگلیسمی بیماری است که از سطح بسیار پایین قند خون (گلوکز)، که منبع اصلی انرژی بدن است ناشی می شود. هیپوگلیسمی اغلب مربوط به درمان دیابت است و ممکن است با این علائم همراه باشد: ضربان قلب نامنظم؛ خستگی، رنگ پریدگی پوست، لرزش، اضطراب، عرق کردن) عسل داروی اورژانسی برای این افراد است.
  • افراد سرد مزاج (به طور کلی دو نوع مزاج وجود دارد: مزاج گرم و مزاج سرد. گروه گرم مزاج، خود به دو طبع صفراوی و دموی و گروه سرد مزاج به دو طبع بلغمی و سوداوی تقسیم می‌شود. افراد گرم مزاج به مصرف مواد عذایی سرد تمایل دارند و در صورت مصرف عذاهای گرمی نظیر شکلات، عسل، خرما و … دچار التهاب و گرگرفتگی می‌شوند. همچنین افراد سردمزاج با مصرف غذاهای سردی مثل ماهی، ترشی، ماست و … دچار ناراحتی‌هایی نظیر استخوان درد، ضعف، سستی و بیحالی می‌شوند. براین اساس است که توصیه می‌شود افرادی که طبیعت گرم صفراوی یا دموی دارند از غذاهای سرد استفاده کنند تا گرمی آن غذاها تعدیل شود و افرادی که طبع سرد بلغمی یا سوداوی دارند غذاهای گرم مصرف کنند و یا با مخلوط غذاهای سرد و گرم اثر سردی و گرمی غذاها را تعدیل کنند.) برای این گروه هم عسل داروی اورژانسی است و باید همیشه همراهشان باشد.
  • افرادی که در اثر سردی گوارش آب از دهانشان می رود
  • افرادی که تکلمشان کند است
  • آنهایی که لکنت زبان دارند
  • آنهایی که فراموشی زودرس دارند
  • آنهایی که افسردگی دارند
این مطلبم میتونه مفید باشه !  سیر و عسل برای لاغری؛ خواص و طرز تهیه

این افراد برایشان عسل داروی اورژانسی است و باید همیشه در کیفشان عسل باشد. افت قند و افت فشار با یک لیس به عسل همان موقع درمان می شود. آیا به همین سادگی؟ بله به همین سادگی و به همین فوریت!

پانسمان فوری زخم : زخم باز  تازه را وقتی عسل گذاشتید فورا ترمیم می شود.

پانسمان فوری سوختگی :  اگر سوختگی ایجاد شده باشد تا زمانی که مریض را به بیمارستان برسانید یک لایه عسل روی سوختگی بگذارید و روزی آن پوششی نگذارید.

لینک کمکی برای دانلود فیلم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *