اخبار عسل و زنبور عسل, تشخیص عسل طبیعی

قیمت عسل در سال ۹۹

قیمت عسل

قیمت عسل در سال ۹۹ تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله تورم سالانه و متاسفانه شیوع بیماری کرونا در کشور قرار گرفته است. دیجی عسل با تعهدی که به مشتریان خود دارد تمام محصولات خود را با کمترین قیمت و با حفظ کیفیت به هم میهنان گرامی عرضه می نماید.

قیمت عسل به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه این عوامل روی قیمت عسل تاثیر می گذارند و قیمت عسل را بسیار گران یا بسیار ارزان می کنند. دانستن این فاکتورها و عوامل باعث می شود خریدار عسل بداند که آیا عسلی که خریداری کرده است به قیمت مناسب خریده است یا پول زیادی برای عسل پرداخت کرده است؟

در حال حاضر که فروردین سال ۹۹ هستیم قیمت هر کیلو عسل از ۶۰ تا ۱۳۵ هزار تومان متغیر است.(قیمت عسل در سال ۹۹)

 

اینکه بپرسیم قیمت عسل چقدر است شبیه این است که بپرسیم قیمت ماشین چقدر است یا اینکه بپرسیم قیمت خانه چقدر است؟ اگر به یک بنگاه ماشین بروید و بپرسید که ماشین چند است؟ حتما فروشنده با تعجب به شما نگاه می کند و می پرسد چه ماشینی؟ چه مدلی؟ چه رنگی؟

و اگر به بنگاه مسکن بروید و بپرسید که قیمت خانه چند است باز هم صاحب بنگاه املاک از سوال شما تعجب می کند و می پرسد ویلا یا آپارتمان؟ در کجای شهر؟ چند سال ساز؟ چند متر مساحت؟ چند واحدی؟ شمالی یا جنوبی؟ و ….

در مورد عسل هم دقیقا همین وضعیت وجود دارد. اگر از فروشنده یا تولید کننده عسل بپرسیم قیمت عسل چند است؟ به شما می گوید قیمت عسل در سال ۹۹ به چندین عامل بستگی دارد که همه این عوامل باعث می شوند قیمت عسل بسیار ارزان یا بسیار گران شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  تشخیص عسل طبیعی با کبریت

 

"<yoastmark

قیمت عسل به چه عواملی بستگی دارد؟

  • ۱- نوع عسل (نوع گلهایی که زنبور عسل برای تهیه عسل از شهد آنها استفاده کرده است) عسل های تک گل در اغلب موارد گران تر از عسل های چند گیاه هستند.
  • ۲- محل تولید عسل (شهر یا منطقه ای که عسل در آن منطقه تولید شده است در قیمت عسل موثر است . هم اکنون عسل های وارداتی خارجی با نام مانوکا باقیمت های بسیار بالا به فروش می رسند و البته شاید عسل های چینی هم با قیمت کم روانه بازار ایران شود. در ایران هم عسل های خوانسار، عسل اردبیل، عسل دماوند قیمت های بسیار متفاوتی دارند.
  • ۳- کیفیت عسل . معیار اصلی برای تعیین قیمت عسل کیفیت عسل است. کیفیت عسل توسط آزمایشگاه تعیین می شود

و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مقدار ساکارز عسل: هر چه مقدار ساکارز عسل کمتر باشد عسل مرغوب تر و قیمت آن بالا تر است.
  • مقدار HMF عسل : نشان دهنده میزان حرارت دیدن عسل در فرایند تصفیه است. هر چه این عدد بیشتر باشد عسل ارزش کمتری دارد.
  • مقدار دیاستاز عسل : نشان دهنده وجود آنزیم در عسل و نشان دهنده زنده یا مرده بودن عسل است. عسل زنده قیمت بسیار بیشتری نسبت به عسل مرده دارد.
  • ۴- نحوه بسته بندی عسل : این عامل هم در قیمت عسل در سال ۹۸ موثر است. بسته بندی های شیشه ای و پلاستیکی قیمت های متفاوتی دارند بر این اساس و با توجه به انواع بسیار متنوع ظروف بسته بندی قیمت های عسل نیز متغیر خواهد بود.
  • ۵- میزان انصاف تولید کننده: انصاف فروشنده در تعیین قیمت برای عسل بسیار اهمیت دارد. عسل فروش های منصف به شغل زنبورداری و تولید عسل به عنوان یک شغل نگاه نمی کنند بلکه به چشم خدمتی به اجتماع به منظور کاستن از بیماری های مردم نگاه می کنند و بر این اساس قیمتی بر روی محصولات خود می گذارند که همه گروه های غنی و فقیر جامعه بتوانند از این هدیه الهی یعنی عسل استفاده کنند. به جرات می گوییم که قیمت های ما ( دیجی عسل) همگی با رعایت انصاف کامل و حمایت از مصرف کننده صورت گرفته است و در اغلب موارد ضمن حفظ کیفیت، قیمتی بسیار مناسب تر از دیگر فروشندگان دارد.
این مطلبم میتونه مفید باشه !  حالت های عسل طبیعی

قیمت های فروش هر کیلو عسل در سال ۹۹

نوع عسل

قیمت عسل(هزار تومان)

عسل گون

۸۰

عسل چهل گیاه

۹۰

 

عسل بهاره مرکبات

۱۲۰

 

ترنجبین

۸۰

عسل آویشن

۱۲۰

عسل آویشن اعلا

۱۸۰

گون با موم

۹۰

آویشن با موم

۱۸۰

گرده گل صد گرمی

۷۰

 

ژل رویال ده گرمی

۸۰(فقط تحویل در تهران)

نکته آخر در مورد قیمت عسل در سال ۹۹ این است که اگر عسل بسیار گران باشد دلیل بر مرغوب بودن آن نیست ولی در مقابل اگر عسل بسیار ارزان باشد دلیل بر نامرغوب بودن آن است زیرا که عسل کالایی است که با قیمت های ارزان امکان تولید آن وجود ندارد.(قیمت عسل در سال ۹۹)

این مطلب را هم بخوانید: ۷ راه برای تشخیص عسل طبیعی

آزمایش غلظت عسل طبیعی

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “قیمت عسل در سال ۹۹

  1. ناشناس گفت:

    شما خودت آویشن بالا زدی ۷۰ بعد نیم کیلوشو پاین زدی ۵۸ !!

    1. digiasal گفت:

      ممنون از توضیحتان. آویشنی که ۷۰ هزار تومان است یک کیلو عسل آویشن نیمه معطر است و آویشنی که ۵۸ هزار تومان است نیم کیلو عسل آویشن اعلا است. بنابر این هم وزن و هم کیفیت این دو عسل با هم فرق دارد.

  2. ناشناس گفت:

    سلام، در بخش مربوط به کیفیت عسل به مواردی از جمله میزان ساکارز و…. اشاره کردید ، چرا این موارد را بر روی ظرف عسل درج نمی کنید؟ با تشکر

    1. digiasal گفت:

      سلام دوست عزیز ممنون ازتوجهتون. این موارد را اغلب به مشتریان اعلام می کنیم از آنجاییکه تنوع عسل خیلی زیاد است امکان چاپ برچسب برای همه فاکتورها کمی دشوار است. البته در نظر داریم این کار را در دستور کار قرار بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *