تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت یکی از روش هایی است که همواره در باره آن بحث شده است. اما این روش چقدر به حقیقت نزدیک است و چقدر می تواند به ما در شناختن عسل طبیعی کمک کند؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم!

تشخیص عسل طبیعی با کبریت؛  روش اول

کسانی که این روش را توصیه می کنند می گویند یک کبریت را روشن کنید و درون عسل بیاندازید با این روش می توانید بدانید که آیا عسل طبیعی است یا تقلبی؛ به این ترتیب که اگر کبریت روشن موجب آتش گرفتن عسل بشود این نشان می دهد که عسل، طبیعی است ولی اگر عسل تقلبی و ساختگی باشد به راحتی آتش نمی گیرد!

کسانی که این روش را توصیه می کنند گمان می کنند که عسل، بنزین یا ماده منفجره است و اگر کبریت درون آن بیندازیم مثل بشکه بنزین، آتش می گیرد! به عنوان تولید کنند عسل باید بگوییم اصلا این گونه نیست و با این روش نمی توان طبیعی یا تقلبی بودن عسل را تشخیص داد.

تشخیص عسل طبیعی با کبریت؛ روش دوم

بعضی های هم می گویند سر شمع یا کبریت را به عسل آغشته کنید سپس سر شمع را با کبریت روشن کنید. اگر شعله روشن ماند یعنی عسل طبیعی است و آب در آن نیست.

اما اگر سر شمع خاموش شد عسل طبیعی نیست و درون آن آب وجود دارد. این روش هیچ پایه علمی ندارد و در هیچ کتاب تخصصی به این روش اشاره نشده است و به تجربه هم ثابت شده است که از این راه نمی توان عسل طبیعی را تشخیص داد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل بهاره چیست؟

تشخیص عسل طبیعی با کبریت؛ روش سوم

بعضی های دیگر که کبریت را برای تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن توصیه می کنند ادعا می کنند یک عدد دستمال کاغذی را بپیچانید و درون عسل فرو ببرید سپس سعی کنید با فندک یا کبریت آن را آتش بزنید. عسل طبیعی، مشتعل می شود و شروع به سوختن می کند ولی عسل غیر طبیعی نمی‌سوزد.

کسانی که این ادعا را می کنند، عسل را با مشعل هایی که در معادن استفاده می شود اشتباه گرفته اند و گمان می کنند که عسل را می توانند مثل نفت روی پارچه بریزند و پارچه را روشن کنند. این روش هم چیزی شبیه شوخی است و راهی برای شناخت عسل نیست.

نتیجه گیری:

تشخیص عسل طبیعی با کبریت هیچ راهی به واقعیت ندارد و با این روش نمی توان تقلبی بودن یا طبیعی بودن عسل را تشخیص داد. برای تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن عسل تنها می توان به نتایج آزمایشگاه های مواد غذایی مطمئن بود و اگر به آزمایشگاه دسترسی ندارید و یا وقت و هزینه آن را ندارید باید عسل را از تولید کنند مطمئن خریداری کنید.

در این باره مطالب زیر را بخوانید:

طبیعی یا تقلبی بودن عسل را از کجا بدانیم؟

۷ راه برای تشخیص عسل طبیعی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “تشخیص عسل طبیعی با کبریت

  1. ناشناس گفت:

    سلام خدمت شما .
    مطلب شما را در مورد عسل مطالعه کردم
    برایم بسیار مفید بود . ممنونم

    1. digiasal گفت:

      ممنون ازتوجه شما

  2. علی گفت:

    سلام ممنونم از توضیحات شما خیلی استفاده کردم سپاس گزارم

    1. digiasal گفت:

      سلام و تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *