تشخیص عسل طبیعی

راز تشخیص عسل طبیعی و تقلبی کشف شد!

راه تشخیص عسل طبیعی

روش تشخیص عسل

روش تشخیص عسل چگونه است؟ عسل طبیعی را از تقلبی چگونه تشخیص دهیم؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان می پرسند و البته گاهی اوقات با پاسخ اشتباهی مواجه میشوند و نه تنها پاسخ ها نمیتواند راهنمای خوبی برای خریداری عسل طبیعی باشد بلکه باعث میشود عسل های صنعتی را به عنوان عسل طبیعی تصور کنند.

یکی از تصورات اشتباه در باره عسل طبیعی این است که عسل باید مایع باشد و عسلی که سفت و منجمد و کره مانند شده عسل تقلبی است. این یک تصور اشتباه است. عسل طبیعی معمولا رس می بندد و سفت می شود و در این حالت اگر شیشه عسل را وارونه کنید عسل نمی ریزد.

نام این حالت رس بستن است که مردم به اشتباه به این حالت شکرک زدن عسل می گویند. عسل طبیعی به علت های مختلف رس می بندد و این کاملا طبیعی است و نشانه بدبودن عسل نیست بلکه برعکس نشانه خوب بودن عسل است چون نشان می دهد که عسل شما در جریان تولید و فراوری حرارت زیادی ندیده است و خواص خود را حفظ کرده است. بعضی از تولید کنندگان عسل برای اینکه عسلشان رس نبندد به آن حرارت زیاد می دهند. این عسل دیگر رس نمی بندد ولی از طرف دیگر خاصیت آن خیلی کاهش می یابد.

مقایسه عسل مایع و عسل رُس شده

مقایسه عسل مایع و عسل رُس شده

فرق رس بستن عسل با شکرک زدن عسل

در شکرک زدن بلورهای سفت شکر را می توانید کاملا بین دو انگشت خود فشار دهید و دانه های شکر را احساس کنید. این شکرک زدن است. مربا معمولا شکرک می زند. عسل تقلبی هم شکرک می زند.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  قیمت عسل در سال ۹۹

در رس بستن بلورهای شکر وجود ندارد که بخواهید بین دو انگشتان احساس کنید. رس بستن عسل طبیعی مثل کَره است . عسل کَره مانند می شود . همین!

شیشه عسلی که رس بسته را اگر درون آب ولرم قرار دهید بعد از چند ساعت عسل شما مایع می شود و به حالت معمولی بر می گردد. اما شیشه عسلی که شکرک زده را اگر درون آب ولرم قرار دهید به حالت اولیه بر نمی گردد و این نشان می دهد عسلی که خریده اید تقلبی است!

راه تشخیص عسل طبیعی

راه تشخیص عسل طبیعی

شناخت عسل طبیعی از روی غلظت آن

این هم یک روش اشتباه است. زیرا عسل بهارنارنج کاملا شل و کم غلظت است و عسل گون و آویشن غلیظ هستند. هر دو عسل هستند و هر دو طبیعی هستند ولی یکی غلیظ است و یکی غلیظ نیست. (روش تشخیص عسل)

شناخت عسل از روی رنگ آن

این که فکر کنیم عسل باید قرمز و یاقوتی باشد یک تصور اشتباه است. عسل بهارنارنج زرد روشن است و عسل گون سفید روشن است و عسل آویشن قرمز رنگ است.

رنگ های عسل طبیعی

رنگ های عسل طبیعی

عسل گیاهان مختلف رنگ های مختلفی دارد و نمی توان قانون کلی برای همه عسل ها در نظر گرفت. این نکته را هم هیچ زنبور داری به شما نمی گوید و آن این است که برخی تولید کنندگان با حرارت دادن عسل، رنگ روشن آن را تیره می کنند. پس خیلی به رنگ قرمز و تیره عسل توجه نکنید!!

شناخت عسل از روی کدر یا شفاف بودن عسل

شفاف یا کدر بودن عسل هیچ چیز را ثابت نمی کند. عسل طبیعی ممکن است شفاف و یا کدر باشد و عسل تقلبی هم ممکن است شفاف و یا کدر باشد. عسل طبیعی اگر تصفیه نشود کدر می ماند زیرا ذرات موم موجود در عسل آن را کدر می کند بنابراین از روی کدر یا شفاف بودن عسل نمی توان قضاوتی در مورد طبیعی یا تقلبی بودن عسل انجام داد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  تشخیص عسل طبیعی با کبریت

روش تشخیص عسل

شاید بهترین راه اطمینان از تقلبی نبودن عسل این است که عسل را از تولید کننده واقعی که او را می شناسیم خریداری کنیم. (فروشنده های کنار جاده ها عموما تولید کننده نیستند که بخواهند عسل طبیعی به شما بفروشند!) راه دیگر برای اطمینان از اینکه عسلی که خریده اید طبیعی است این است که عسلتان را به آزمایشگاه مواد غذایی بفرستید. در آزمایشگاه با چهار آزمایش مختلف به سوال شما جواب می دهند که آیا عسل شما طبیعی است یا تقلبی.

یکی دیگر از روشهای تقریبا درست برای شناسایی عسل طبیعی ریختن عسل در آب خنک و سرد می باشد. در صورتی که عسل را در آب سرد ریختید و به راحتی در آن حل شد مطمئنا عسل صنعتی و تقلبی است.

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

تشخیص عسل طبیعی با کبریت از مواردی است که تا کنون درستی آن ثابت نشده است و هیچ دلیل علمی بر درست بودن آن ارائه نشده است.

بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “راز تشخیص عسل طبیعی و تقلبی کشف شد!

  1. اسماعیل کیاماری گفت:

    جالب بود اقای نصیری زحمت کشیدین. ولی ما به خاطر اعتماد چندین و چند ساله به شما لزومی به ازمایش تقلبی بودن عسل نمیبینیم ما به شما اعتماد صددرصد داریم و همیشه هم لذت بردیم از عسلتون . موفق و پیروز باشین

    1. digiasal گفت:

      تشکر از اعتماد شما

  2. سولماز گفت:

    خیلی خوب بود سپاسگزارم
    با ارزوی موفقیت برای دیجی عسل

    1. digiasal گفت:

      تشکر

  3. فرشید گفت:

    خسته نباشید به گروه دوست داشتنی دیجی عسل

    1. digiasal گفت:

      ممنون از انرژی بخشی شما

  4. مهدیان گفت:

    عالی بود حرف نداشت

    1. digiasal گفت:

      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *