اخبار عسل و زنبور عسل, خواص عسل, عسل درمانی

درمان قارچ با عسل (بهترین داروی ضد قارچ)

درمان قارچ با عسل

درمان قارچ با عسل از مسائلی است که تاثیر آن ثابت شده است. بیماری های قارچی جزو بیماری های پوستی شایع است. این سوال همواره مطرح است که بهترین داروی ضد قارچ کدام است؟

در دسته بندی جاندارن، قارچ ها جزو گیاهان به حساب می آیند. البته قارچ ها انواع مختلف دارند. قارچ های صدفی که در غذا و پیتزا می ریزیم جزو قارچ ها هستند. کپک نان هم جزو قارچ ها به حساب می آید. قارچ های بزرگی که به بدنه درختان بزرگ می بینیم هم قارچ هستند.

قارچ ها باعث برخی از بیماری ها در انسان می شوند. از آن جمله می توان به عفونت های قارچی پوست اشاره کرد. که باعث کچلی سر و ریش و ناخن و بدن و پاها می شود.

پوست بزرگترین عضو بدن است که حدود دو متر مربع مساحت دارد و می تواند درگیر بیماری های قارچی شود. پوست بدن یکی از دستگاه های بسیار مهم و بسیار مفید بدن است. پوست مانند یک سد محکم و قوی از بدن در برابر میکروب ها و مواد مضر دفاع می کند. البته اگر پوست بدن زخم شود ممکن است به میکروبها و قارچ ها اجازه عبور بدهد. این ممکن است برای بدن بیماری ایجاد کند.

فصل شیوع بیماری های قارچی

در باره درمان قارچ با عسل باید گفت بیماری های قارچی پوست بیشتر در تابستان به دلیل عرق کردن دیده می شود و به شکل های مختلفی دیده می شود و باعث ریزش مو در نقاط مختلف بدن می شود. درمان عفونت های قارچی ممکن است چندین هفته یا چندین ماه به طول بیانجامد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  درمان آکنه با طب سنتی

دانشمندان کشف کرده اند که از گذشته های دور برای درمان بیماری های قارچی از عسل طبیعی استفاده می شد. آنان بر این باورند که عسل طبیعی به مثابه دشمنِ قارچ ها  می تواند پوشش خارجی قارچ ها را بشکند و به درون سلول های قارچ نفود کند و سلول های قارچ را نابود کند.

برخی از قارچ ها دیواره بسیار سخت و محکمی دارند. ولی عسل طبیعی به عنوان یک ماده ی ضد قاچ می تواند کمک فوق العاده ای در درمان این بیماری ها باشد. محققان اثبات کرده اند که عسل طبیعی در غلظت های مختلف قادر است به طرز شگفت انگیزی دیواره ی قارچ ها را تخریب کند. ترکیبات عسل بر قارچ های گیاهی و حتی قارچ های موجود در خاک هم موثر عمل کرده اند.

بهترین داروی ضد قارچ

محققان در باره درمان قارچ با عسل می گویند نتایج نهایی شگفت انگیز بود؛ و عسل طبیعی حتی می تواند خیلی بهتر از برخی ضد قارچ ها عمل کند. نکته جالب اینجاست  که زنبورداران به خوبی این راز را می دانند و در مواقع زخم شدن دستشان، از عسل برای ضدعفونی و التیام سریع پوست استفاده می کنند!

در مقالات قبلی در باره کشف پژوهشگران سوئدی مطلبی گذاشتیم که در باره بهبود زخم های مقاوم به آنتی بیوتیک بود که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “درمان قارچ با عسل (بهترین داروی ضد قارچ)

  1. DONCHEZ8 گفت:

    Thank you!!1

    1. digiasal گفت:

      thank you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *