تشخیص عسل طبیعی, شناخت عسل

عسل رس شده چیست؟

عسل رس شده

عسل رس شده چیست؟

در این فیلم دکتر روازاده در باره عسل رس شده توضیح می دهد:

 

راجع به عسل برایتان صحبت می کنم. دیگر از گفتن یک سری واژه‌ها که استفاده می‌کنیم باید پرهیز کنیم. این‌که عسل‌ها همه شکر هستند حرف درستی نیست. همچنین باید بدانیم چیزی به نام شکرک هم نداریم. عبارت درست آن «رس بستن یا رس شدن» است.

شکر چند سال است که درست شده است؟ ۷۰ سال. اگر فکر می‌کنید رس بستن و سفت شدن عسل به خاطر شکر است پس چرا عسل‌هایی که از قبر فراعنه مصر درآورده‌اند همه سفید هستند و رس بسته‌اند؟ در آن زمان که شکر نبوده است که به زنبور بدهند! بایدبگوییم هرچه کیفیت عسل بالاتر باشد پس از گذشت یک زمستان کلاً سفت و سفید می‌شود و مثل کره می‌شود.

عسل رس شده بهترین عسل است

بهترین عسل، عسلی است که زودتر رس ببندد. به بعضی افراد وقتی عسل خوب می‌دهند و این عسل رُس می‌بندد باناراحتی و اعتراض از فروشنده می‌خواهند که عسل سفت‌شده را پس‌بگیرد و می‌گویند پول ما را پس بده چون به جای عسل شکر داده‌ای! درصورتی‌که اگر فروشنده بخواهد که عسلی که می‌فروشد در خانه شما سفت نشود به‌راحتی می‌تواند این کار را بکند به این صورت که عسل سفت را در قابلمه‌ای می‌ریزد و حرارت زیاد می‌دهد این عسل سفت، آب می‌شود و به‌این‌ترتیب عسل می‌میرد و عسلی که مرده باشد فایده‌ای نخواهد داشت.

این عسل دیگر سفت نمی‌شود و شما هم راضی هستید و می‌گویید الحمدلله عسل خوبی به من دادند! می‌خورید و کیف هم می‌کنید بی‌خبر از اینکه این عسل مرده است! برخی از فروشندگان بی‌اخلاق، برای اینکه عسل مایع را خوب بفروشند شایعه می‌کنند که عسل رس بسته خراب استدرصورتی‌که هرگز این‌طور نیست.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل شکرک زده ، آیا طبیعی است؟

روش مایع کردن عسل رس شده

برای اینکه عسل رس بسته را مایع کنید و درعین‌حال عسل نمیرد و خواصش را حفظ کند، عسل را با شیشه درون آب سرد بگذارید و قابلمه را با آب سرد روی چراغ بگذارید و صبر کنید آب قابلمه به‌آرامی ولرم شود به این صورت عسل به‌آرامی شل می‌شود و مایع می‌شود و این عسل دوباره در فصل سرما سفت می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *