خواص عسل, رازهای سلامتی, عسل درمانی

درمان آکنه با طب سنتی

درمان آکنه با طب سنتی

آکنه چیست | درمان آکنه با طب سنتی | تجویز های دکتر خیراندیش برای آکنه در این مطلب با بیماری آکنه و روش درمان آن بوسیله طب سنتی و نکات مهم راجع به این عارضه صحبت خواهیم کرد.

اگرچه آکنه بیماری وخیمی ‌نیست اما در صورت پیگیری نکردن درمان باعث بد شکل شدن صورت میشود. در موارد شدید نیز ممکن است جای آن روی پوست باقی بماند. این عارضه با روش طب سنتی نیز قابل کنترل و درمان است. دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی برای درمان آکنه راه حل ساده ای پیشنهاد می‌دهند.

آکنه نوعی بیماری است که تقریبا همه نوجوانان با شدت متفاوت آنرا تجربه می‌کنند. این عارضه سیستم ایمنی بدن را دچار مشکل نمی‌کند و تنها یک بیماری پوستی است. به طور کلی به منافذ بسته شده غده چربی زیر پوست که در صورت، شانه، سینه و کمر بوجود می‌آید، آکنه گفته می‌شود. ویدیو سخنرانی دکتر خیراندیش را ببینید:

 

متن سخنان حکیم خیراندیش درباره درمان آکنه با طب سنتی:

آکنه اگر سر سفید است، سر زرد دارد جوش هایی که صفراوی است، از گونه به بالا است. از گونه شروع می‌شود تا کل سر را می‌گیرد. درمان آن خوردن سرکنگبین (دو واحد عسل + یک واحد سرکه + دو واحد عرق نعنا) و حجامت عام در دو مرحله است.

اگر آکنه دموی یعنی جوش های پر سر قرمز باشد، از گونه به پایین است و تا شانه ها و گاهی کتف و پهلو را هم می‌گیرد. که درمان این نوع حجامت عام در دو تا سه مرحله و خوردن گس مزه ها، ترش مزه ها، سرکنگبین، سرکه شیره، شربت آبلیمو و… است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  ساخت پماد درمان سوختگی بسیار موثر با عسل و روغن زیتون

چه عواملی در تشدید یا پیدایش آکنه مؤثرند؟

  1. بهداشت پوست: آکنه بخاطر آلودگی خارجی بوجود نمی‌آید بلکه از چربی پوست و سلول های مرده تشکیل می‌شود. برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود روزی دوبار صورت خود را با آب و صابون بشویید.
  2. رژیم غذایی: رژیم غذایی باعث بوجود آمدن یا بهبود آکنه نمی‌شود. اما امکان دارد هر فرد دریافته باشد که بعضی مواد غذایی موجب تشدید آکنه می‌شوند. در این صورت از خوردن چنین مواد غذایی پرهیز کنید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب، برای نوجوانان بسیار مهم است.
  3. فراورده های آرایشی: اگر از کرم پودر یا مرطوب کننده استفاده می‌کنید باید دقت کنید که علاوه بر اینکه فاقد چربی (Oil-Free) باشند باید غیر آکنه زا (Non-Acenegenic) و غیر کومدون زا (Non-Comedagenic) باشند. دقت کنید که هرشب مواد آرایشی را با آب و صابون از روی صورت پاک کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *