شناخت عسل

درمان وزوز گوش با عسل

درمان وزوز گوش با عسل

درمان وزوز گوش با عسل

در این مطلب حکیم خیراندیش متخصص طب سنتی وزوز گوش را با نسخه های گیاهی و عسل درمان می‌کند. صدای گوش یا وزوز گوش به صدایی گفته می‌شود که منبع خارجی ندارد و تنها شما آنرا می‌شنوید. اما این به این معنا نیست که نتیجه تخیل شماست. این مشکل اغلب در دو گوش شنیده می‌شود، بصورت مداوم است که با کم یا زیاد بودن صدا های محیط بلندی صدای متغیری دارد مثلا در جا های شلوغ کمتر و در سکوت بیشتر شنیده می‌شود. ویدیو را ببینید:

 

متن صحبت های دکتر خیراندیش درباره درمان صدای وزوز گوش:

وزوز گوش چند نوع است. صدای سوت، صدای وزوز و صدای هاو هاو (صدایی شبیه کولر). اینها همه سوداست اما جنس سودای آنها متفاوت است.

صدای سوت سودای از صفرا آمده است که درمان آن سرکنگبین خوراکی (دو واحد عسل + یک واحد سرکه + دو واحد عرق نعنا)، ماساژ سر و عطسه آور است. ماساژ سر ماساژی است که از صورت شروع می‌کنند و تا کل سر ادامه می‌یابد. چون این سودای عمق را باید نرم کند باید ماساژ سنگین باشد. اگر می‌خواهد روغن استفاده کند از روغن بنفشه استفاده کند. اگر نکند هم مشکلی بوجود نمی‌آید. و بهرحال پیاده روی که به روش سنگلاخ باشد بهتر است.

گوش صدای تندی می‌دهد مثل ماشین این سودای از دم آمده است. درمان آن حجامت عام سرکنگبین حجامت پشت گوش و عطسه آور است.

صدای وزوز گوش کمی‌ سخت تر است. سخت تر است یعنی این رفتار هایی که گفتیم طولانی تر باید بدهیم که سه تا شش ماه ممکن است طول بکشد. درمان این نوع هم ماساژ پا، ماساژ سر، خوراک سرکنگبین، عطسه آور و در ماه سوم اضافه میکنیم حجامت عام و حجامت پشت گوش. پزشکان طب سنتی بدانند در این نوع وزوز در ابتدا زالو ندهید چون زالو سودا را پخش میکند و فراگیرش میکند و اگر خواستید در ماه چهارم زالو بدهید که ته مانده های سودای حل شده را بوسیله زالو پاک کند.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل شکرک زده ، آیا طبیعی است؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *