شناخت عسل

آبریزش دهان | درمان با عسل

آبریزش دهان درمان با عسل

آبریزش دهان؛ درمان با عسل

شاید شما هم بعد از بیدار شدن از خواب متوجه آبریزش دهان و خارج شدن بزاق از دهان شده باشید دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی این مشکل را از معده میدانند و در این رابطه درمان ساده ای با عسل توصیه میکنند که شاید برای شما جالب باشد. ویدیو را ببینید:

 

سخنان حکیم خیراندیش درباره آبریزش دهان با عسل:

آبریزش دهان بخاطر سردی معده است که راه درمان آن عسل ناشتا و اسفند شبانگاه است. بدین صورت که عسل در صبح ناشتا مزه مزه شود. یعنی در دهان بماند تا کم کم جذب شود. در شبها هم یک قاشق مرباخوری اسفند به کمک آب خورده شود و روزی سه عدد خرما مصرف شود.
از مصرف سردی خودداری شود. در صورت تمایل به مصرف با مصلح آن خورده شود؛ مثلا ماست با نعنای فراوان خورده شود. برای اطفال نیز باید به مادر گرمی داده شود؛ مثلا خرما، شیره ارده و… بخورد که شیر مادر طبع گرم پیدا کند. خود کودک هم اگر ملاجش با روغن کنجد یا روغن سیاهدانه گرم شود آبریزش دهانش برطرف خواهد شد.

توضیحات روزنامه تایمز:

روزنامه تایمز هند، سه دلیل را برای این بیماری در شبها میداند:

۱- ترشح بیش از حد بزاق دهان:

بزاق دهان برای بدن انسان مهم است زیرا حاوی موادی است که برای هضم غذا و حتی بهبود زخم ها موثر است. وقتی شخصی دچار عفونت یا هر بیماری شود امکان دارد باعث افزایش ترشح بزاق دهان شود که این ممکن است یکی از علت های بوجود آمدن آبریزش باشد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  خواص و فواید ژل رویال

۲- موقعیت بدن در خواب:

برخی افراد شبها روی شکم می‌خوابند که این شیوه خوابیدن ممکن است باعث ریزش آب از دهان شود. البته این نوع خوابیدن باعث بوجود آمدن بیماری های مختلف دیگر نیز می‌شود.

۳- گرفتگی بینی:

هنگام سرماخوردگی افراد شاید دچار گرفتگی بینی شوند. این انسداد می‌تواند تنفس را دشوار کندو این امر باعث ترشح بیش از حد بزاق و باز ماندن دهان و در نتیجه بیرون ریختن بزاق هنگام تنفس در خواب می‌شود.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “آبریزش دهان | درمان با عسل

  1. فاطمه گفت:

    سلام . دو روز شده که معده ام درد می کنه از دهانم آب می یاد و سکسکه هم دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *