عسل درمانی

درمان زخم معده با عسل (عسل درمانی)

درمان زخم معده

درمان زخم معده با عسل

عسل طبیعی در درمان زخم معده موثر است.

این نکته ای است که هم در طب سنتی ایرانی و هم در احادیث و روایات اسلامی بر آن تاکید شده است. علاوه بر اینها تحقیقات دانشگاهی متعدد بر روی تاثیر عسل در درمان بیماری های معده و گوارش انجام شده است. عسل طبیعی از دو طریق باعث درمان بیماری های دستگاه گوارش و معده می شود:

  • اول اینکه عسل طبیعی یک ماده ضدمیکروب قوی است که باعث از بین رفتن میکروب ها می شود . درست به همین دلیل است که هیچ میکروبی قادر نیست که بر روی عسل رشد کند و عسل طبیعی هرگز خراب و فاسد نمی شود. به علت همین خاصیت است که عسل می تواند میکروب های عامل بیماری های معده از جمله هلیکوباکتر را نابود کند و باعث درمان زخم معده شود.
  • دوم اینکه عسل طبیعی علاوه بر معده، باعث بهبود عملکرد همه دستگاه های بدن از جمله کبد و کلیه می شود و از این راه نیز بیشترین کمک را به درمان بیماری های دستگاه گوارش می کند.
  •  

درمان معده درد با عسل

تحقیقات پزشکی تایید کننده این نکته است که  اسید فرمیک و به طور کل اسیدهای آلی موجود در عسل بر روی باکتری‌های دستگاه گوارش اثر می گذارند و از تخمیر یا نفخ جلوگیری می کنند و از این طریق باعث درمان بیماری های دستگاه گوارش می شوند.

متخصصان تغذیه اهمیت فراوانی به آنزیم ها عسل به ویژه دیاستاز و آنزیم آمیلاز می دهند و اعتقاد دارند که این آنزیم ها تاثیر نیکویی بر روی هضم غذا دارند و دقیقا به همین خاطر است که توصیه ما این است که عسل را در آب جوش حل نکنید زیرا آب جوش و حرارت زیاد باعث از بین رفتن این آنزیم ها می شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  کبد چرب؛ درمان و پیشگیری

درمان بیماری های معده

درمان ورم معده با عسل

عسل و ترش کردن معده

بیشتر پژوهشگران یک خاصیت دیگر را هم برای عسل طبیعی قائل هستند و آن اینکه عسل طبیعی باعث کاهش اسیدیته معده می شود یعنی از ترش کردن معده جلوگیری می کند.

عسل درمانی؛ درمان درد معده با عسل

مشاهدات بیمارستانی نکته دیگری را ثابت می کند و آن اینکه عسل طبیعی زخم های معده را هم درمان می کند. در این مطالعات ثابت شده است که استفاده است از عسل در مقایسه با مصرف داروهای شیمایی تاثیر موثرتر و دائمی تری در درمان درد معده داشته است به زبان آمار از هر صدنفر که عسل را برای درمان معده انتخاب کرده اند ۸۴ نفر بهبود کامل یافته اند و در مقابل از هر صد نفر بیمار که داروهای شیمیایی را انتخاب کرده اند ۶۱ نفر بهبود یافته اند.

درمان عفونت معده با عسل

عسل مدت درمان را کوتاه می کند

البته درمان با عسل یک فایده دیگر هم داشته است و آن اینکه معالجه با عسل مدت درمان را هم کوتاه می کند. در کنار همه اینها کسانی که عسل را برای درمان انتخاب می کنند آرامش و رضایتشان بیشتر می شود و میل بیشتری به کار و جنب و جوش از خود نشان می دهند.

پزشکان متخصص اعتقاد دارند که عسل معده زخمی و آسیب دیده را پانسمان می کند و زخم معده را بهبود می بخشد. و البته یک فاید دیگر هم دارد که همه می دانیم و آن تقویت عمومی بدن و آرامش بخشی به دستگاه عصبی بدن است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  درمان زخم با عسل

روش مصرف عسل برای درمان زخم معده

برای درمان زخم معده با عسل توصیه می شود که بیماران دو ساعت قبل از هر وعده غذایی و دو ساعت بعد از آن یک قاشق عسل بخورند. می توانید عسل را در آب ولرم حل کرده و بنوشید.

روش دوم نوشیدن شربت عسل به صورت ناشتا است. صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم (آب را پس از جوش آمدن صبر کنید تا ولرم شود) حل کنید و آرام آرام و با حوصله این شربت را بنوشید و تا یک ساعت پس از آن هم چیزی نخورید و اجازه بدهید که شربت شما جذب بدنتان شود و اثرات شگفت انگیزش را به شما نشان بدهد.

اگر لیموی تازه داشتید آب یک عدد لیموترش را هم به این شربت اضافه کنید.

درمان یبوست با عسل ( رفع یبوست )

یکی از عوارض بیماری های گوارش، یبوست است . یبوست بیماری است که بسیاری از مردم با آن درگیر هستند. یکی از راههای درمان گیاهی یبوست و یکی از داروهای یبوست عسل است. از دیگر خواص عسل طبیعی این است که برای درمان یبوست مفید است و علت آن را هم علم جدید در وجود قندهای مفید فروکتوز در عسل می داند.

شرح حال یکی از بیماران

در پایان این مطلب شرح حال یکی از مشتریان و مصرف کنندگان عسل طبیعی نصیری را بیان می کنیم:

خانم حکیمه.ن  شرح حال خود را اینگونه توضیح می دهد: 

سال ها بود که از درد معده رنج می بردم و برای درمان آن به پزشکان متعدد مراجعه کردم و هیچ نتیجه ای نگرفتم. تا اینکه آخرین فردی که به عنوان پزشک به مطب او مراجعه کرده بودم از من پرسید آیا دسترسی به عسل طبیعی دارید و می توانید عسل صددرصد طبیعی تهیه کنید؟ پاسخ من این بود که بله (و در ذهن داشتم که می توانم از عسل نصیری عسل طبیعی تهیه کنم). ایشان گفت درمان شما در عسل نهفته است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  ساخت پماد درمان سوختگی بسیار موثر با عسل و روغن زیتون

هر روز تا ۴۰ روز با معده خالی (ناشتا) عسل بخورید. من با تهیه عسل طبیعی از فروشگاه دیجی عسل به دستور پزشک عمل کردم و به خواست خدا مشکل معده ام ظرف ۴۰ روز کاملا بر طرف شد.

تذکر:

همه مواردی که تحت عنوان خواص درمانی عسل ذکر شده است مربوط به عسل طبیعی است و عسل های صنعتی و شرکتی نه تنها سودی برای بدن ندارد در اغلب موارد خودشان سبب ایجاد مشکلاتی در سلامتی افراد می شوند. (درمان زخم معده)

برای خرید عسل طبیعی به فروشگاه دیجی عسل مراجعه نمایید

فروشگاه عسل طبیعی دیجی عسل

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

16 دیدگاه در “درمان زخم معده با عسل (عسل درمانی)

  1. vidao.ir گفت:

    بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم

    1. digiasal گفت:

      با تشکر . نظر لطف شماست

  2. digiasal گفت:

    بهترین روش استفاده از عسل هم همین است.

  3. digiasal گفت:

    تشکر از شما و نظرتون

  4. زهرا گفت:

    خیلی کامل و جامع بود ممنون

    1. digiasal گفت:

      ممنون

  5. زهرا گفت:

    خیلی جامع و کامل بود .با سپاس فراوان

    1. digiasal گفت:

      تشکر

  6. سمانه گفت:

    عالی بود با تشکر

    1. digiasal گفت:

      تشکر

  7. زهرا گفت:

    خیلی جامع و کامل بود .با سپاس فراوان

    1. digiasal گفت:

      تشکر

  8. محسن گفت:

    عسل محشره واسه معده البته به شرط طبیعی بودن
    عسل شما که خیلی تاثیر داره برای معده من
    ممنون از محصول خوبتون

    1. digiasal گفت:

      تشکر از اظهار لطف شما

  9. رضا نادری گفت:

    مهمتر از خاصیت درمانی عسل خاصیت پیشگیری کننده اون هست که از بیماریهای گوارشی و مشکلات کبد و کلیه که خودتون ذکر کردید پیشگیری میکنه من به صورت مداوم عسل مصرف میکنم تا باعث پیشگیری بشه از بیماریها. خداروشکر توی این سالهایی که عسل مصرف میکنم بنیه خوبی پیدا کردم تشکر بابت عسلهای طبیعی تون
    ممنون از دیجی عسل

    1. digiasal گفت:

      خدا به شما سلامتی بده ان شاء الله. پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *