شناخت عسل

آفت دهان ؛ علت و درمان

آفت دهان؛ علت و درمان

آفت دهان ؛ علت و درمان

در مطلبی که می خوانید با آفت دهان؛ علت و درمان آن آشنا می شویم. در این فیلم دکتر خیراندیش علت آفت دهان را مرتبط با مزاح می داند و راهکار آسانی را برای خلاص شدن از این بیماری توصیه می کند.  فیلم را ببینید:

 

متن سخنان دکتر خیراندیش در باره آفت دهان:

آفت دهان یا سرد است یا گرم است. اگر فرد در اثر خوردن گرمیجات مثل فلفل و عسل و… آفت بزند درمان آن بدین صورت است که رب انار را در صبح و شب و اگر نتوانست شبها مزه مزه کند. درمان تکمیلی این نوع آفت حجامت عام و حجامت تحت الزقن (زیر چانه ای) است.

اگر آفت دهان سرد باشد یعنی در اثر استرس یا عصبانیت بوجود آمده باشد، روش درمان آن مزه مزه کردن عسل ناشتا و شبانگاه است.

توضیحات بیشتر در مورد آفت دهان ؛ علت و درمان

آفت دهان یک نوع بیماری است که هر کس امکان دارد مبتلا به آن شود. آفت ممکن است هرجای دهان اعم از لثه، زبان و داخل گونه بوجود بیاید و اندازه آن اغلب کمتر از یک سانتی متر است و عموما بعد از چند روز بهبود پیدا می کند ولی در غیر اینصورت باید به پزشک مراجعه کرد. این بیماری ویروسی نیست و به کسی منتقل نمی شود.

انواع آفت دهان:

آفت دهان دارای سه نوع می باشد شامل کوچک، بزرگ و هرپتی فرم. آفت کوچک رایج ترین نوع آفت است که قطر آن کمتر از ۵ میلی متر است که طی یک یا دو هفته بصورت کامل بهبود پیدا میکند. آفت بزرگ اندازه بزرگتری دارد و عمقی تر است و شکل نا منظمی دارد و حداقل ۶ هفته بهبود آن زمان می برد. این نوع آفت معمولا نزدیک لوزه ها بوجود می آید و بیمار هنگام بلعیدن غذا دچار مشکل و درد زیادی می شود. آفت هرپتی فرم به اندازه نوک سوزن است و در گروه های ۱۰ تا ۱۰۰ تایی عموما بین بزرگسالان بوجود می آید. این نوع آفت نیز شکل نا منظمی دارد و یک تا دو هفته بهبود آن زمان می برد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل خام چیست؟

در شرایط زیر حتما باید به دندانپزشک مراجعه شود:

– باقی ماندن آفت بعد از سه هفته
– احساس کسالت و ناخوشی
– گسترش یافتن آفت
– بوجود آمدن آفت بسیار بزرگ
– بوجود آمدن آفت جدید قبل از بهبود آفت قبلی
– زخم های بدون درد
– بسیار دشوار شدن بلعیدن
– اسهال و تب بالا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *