تشخیص عسل طبیعی, شناخت عسل

عسل شکرک زده ، آیا طبیعی است؟

عسل شکرک زده

عسل شکرک زده ، آیا طبیعی است؟

این سوال خیلی هاست که تشخیص تقلبی بودن عسل سفت شده چگونه است؟عسل سفت شده آیا تقلبی است یا طبیعی است؟ پاسخ این است که شاید این عسل طبیعی باشد و شاید هم تقلبی باشد.

برای پاسخ به این سوال فیلم زیر را ببینید:

تشخیص تقلبی بودن عسل سفت شده

اصولا راهی برای تشخیص عسل مایع وجود ندارد عسل ماده ای است که بشر به روش های مختلف در آن دستکاری کرده است. از نظر غلظت از نظر رنگ از نظر طعم و عطر از نظر شفافیت عسل های تقلبی کاملا شبیه عسل های طبیعی هستند و راهی برای تشخیص عسل تقلبی از عسل طبیعی وجود ندارد.

برای تشخیص عسل تقلبی از عسل طبیعی تنها راهی که وجود دارد ارسال عسل به آزمایشگاه مواد غذایی است و از آنجا که این روش در دسترس همه مردم نیست در نتیجه تنها راهی که باقی می ماند خرید عسل از تولید کننده عسل طبیعی است.

عسل سفت شده ممکن است شکرک زده باشد و شاید هم رس بسته باشد. رس بستن و شکرک زدن دو حالت مختلف است که بسیاری از مردم فرق این دو حالت را نمی دانند. رس بستن عسل نشانه مرغوب بودن عسل است در حالی که شکرک زدن عسل نشانه نامرغوب بودن عسل است.

ویژگی های عسل رس شده

عسل رس بسته مثل کره حیوانی که از فروشگاه می خرید سفت می شود و چیزی شبیه دانه های شکر زیر انگشت یا زیر دندان شما قرار نمی گیرد عسل رس شده از پایین شیشه عسل شروع به سفت شدن می کند. شیشه عسل رس شده را اگر در آب ولرم قرار بدهید بعد از چند ساعت دوباره مایع می شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  حالت های عسل طبیعی

ویژگی های عسل شکرک زده

در عسل شکرک زده دانه های شکر زیر انگشت یا زیر دندان شما قرار می گیرد و صدای شکر می دهد. عسل شکرک زده از بالای شیشه عسل شروع به سفت شدن می کند. شیشه عسل شکرک زده را اگر در آب ولرم قرار بدهید بعد از چند ساعت دوباره مایع نمی شود.

===

لینک کمکی برای دانلود فیلم تشخیص طبیعی بودن عسل سفت شده

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *