شناخت عسل

سرفه خشک ؛ درمان با عسل

سرفه خشک ؛ درمان با عسل

سرفه خشک ؛ درمان با عسل

در این مطلب دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی برای درمان سرفه خشک راهکار ساده و مؤثری را با عسل پیشنهاد می دهد. سرفه یکی از عکس العمل های طبیعی بدن برای جلوگیری از ورود مواد خارجی به راه های هوایی است. مواد خارجی باعث تحریک شدن عصب های آن ناحیه شده و مغز با خارج کردن هوا از ریه بواسطه سرفه مواد مضر را دور می کند. البته کمی سرفه در هر فرد طبیعی است. ویدیو سخنرانی دکتر خیراندیش را ببینید:

 

متن صحبت های دکتر خیراندیش برای درمان سرفه خشک

درمان سرفه خشک، روغن بادام شیرین و عسل است که باید با نسبت پنج به دو یعنی پنج واحد روغن بادام و دو واحد عسل مخلوط شود و با سالاد یا مزه مزه کردن مصرف شود. اگر سرفه شبانگاهی است باید ابتدا سینوزیت فرد درمان شود سپس با این دستور سرفه درمان خواهد شد. اما اگر سرفه خشک در روز است با همین روغن بادام و عسل بهبود پیدا می‌کند.

یک نسخه گرانقیمت دیگر برای سرفه، پیاز و عسل است بدین صورت که هر شب ورقه های یک پیاز را درون عسل زده و میل کند. این نرم کننده سینه و خلط آور است.

اگر عفونت خیلی حاد بود هر شب به مدت یک تا دو هفته داخل یک پیاز را شکاف می‌دهیم و داخل آنرا با عسل پر می‌کنیم و آنرا درون یک قابلمه که کف آن یک سانتی متر نمک ریخته ایم قرار می‌دهیم و بعد از پختن آنرا میل می‌کنیم. دقت شود که نمک تنها نقش انتقال دهنده حرارت را دارد و خورده نمی‌شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل تک گل چیست؟

سرفه چیست؟

سرفه یکی از عکس العمل های طبیعی بدن برای جلوگیری از ورود مواد خارجی به راه های هوایی است. مواد خارجی باعث تحریک شدن عصب های آن ناحیه شده و مغز با خارج کردن هوا از ریه بواسطه سرفه مواد مضر را دور می کند. البته کمی سرفه در هر فرد طبیعی است.

مداومت سرفه ممکن است نشان دهنده اختلال یا بیماری باشد که بر اساس مدت درگیری در افراد متفاوت است:

سرفه حاد؛ که سرفه ای است که کمتر از ۳ هفته به طول می انجامد.

سرفه مزمن؛ زمانی است که سرفه در بزرگسالان بیشتر از ۸ هفته و کودکان بیشتر از ۴ هفته طول بکشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر سرفه شما بیشتر از مدت ذکر شده طول کشید و یا علائم زیر را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید:

  • سرفه همراه با خلط غلیظ
  • خستگی و بی حالی
  • تب بیش از ۳۸ درجه
  • تنگی نفس

با داشتن علائم زیر سریعا به اورژانس مراجعه کنید:

  • خفگی
  • دشواری تنفس یا بلعیدن
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *