اخبار عسل و زنبور عسل

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور موضوعی است که دانشمندان را سرگرم خود کرده است. بشر با دقت نظر در طبیعت در خیلی از موارد از طبیعت کپی برداری می کند و وسایل و تجهیزات جدید اختراع می کند. به عنوان نمونه بشر سیستم رادار را از روی دستگاه پیچیده جهت یابی خفاش اختراع کرده است.

هلیکوپتر را از سنجاقک کپی برداری کرده است. و سیستم کولر آبی خانگی را بشر از روش خنک کردن کندو زنبورها یاد گرفته است. و از این نمونه موارد فراوان است.

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

ماشین های زنبوری

اخیرا شرکت کانتیننتال، که در آلمان قطعات خودرو تولید می کند با تقلید از فعالیت و عملکرد زنبور های عسل طرحی را برای ساخت اتوموبیل داده است. زنبورهای عسل خیلی مقرون به صرفه و درست زندگی می کنند .

زنبورهای عسل تحرک و جابجایی خیلی هماهنگ و با نظمی را در کندو دارند که هم جهت با محیط زیست و بدون تنش و درگیری حرکت آنها انجام می شود و همه اینها نظر شرکت کنتیننتال را جلب کرده است که ایده ای را مطرح کند و آن ایده یک شبکه از اتوموبیل های بدون راننده و هماهنگ است. این شبکه اتوموبیل های زنبوری همه چیز را حمل و نقل می کند از مسافر تا بار و اتوموبیل های برقی که راننده ندارند درست مثل زنبورهای عسل کارگر یک کندو عمل می کنند.

ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

تقلید از زنبورهای کارگر کندو

مدیر اجرایی کانتیننتال می گوید این وسایل نقلیه مانند زنبور عسل به صرفه هستند و امکان حرکت و نقل مکان را مهیا می کنند. البته باید بگوییم قیافه این ماشین های بدون راننده اصلا مثل زنبور عسل نیست و در حقیقت منظور کانتیننتال از تشبیه این خودرو ها به زنبور عسل توجه به سیستم جابجایی آن ها و منطق پشت این سیستم است.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  بهترین و قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

این ماشین با سرعت شصت کیلومتر در ساعت حرکت می کند و با هر بار شارژ سیصدو پنجاه کیلومتر راه می رود. رویای کانتیننتال این است که از این ماشین های بی راننده هزاران نمونه در شهرها داشته باشد و آنها مانند دسته های بزرگ زنبور عسل متصل و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. البته واضح است که این ماشین های زنبور سان عسل طبیعی تولید نمی کنند اما می توانید بعد از خرید عسل با این اتوموبیل ها به خانه برگردید!

این مطلب را هم بخوانید:

شگفتی های زنبور عسل

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “ساخت اتوموبیل ازروی زنبور

  1. سحر گفت:

    بسیار عالی بود ممنون از مطالب خوبتون

  2. سالاری گفت:

    خیلی عالی بود مطلبتون این موضوع رو تا حالا نشنیده بودم و برای خیلی جالب بود ،سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *