اخبار عسل و زنبور عسل

تولید عسل در خانه

سایت دیجی عسل. چکه عسل از سقف (۱)

تولید عسل در خانه

تولید عسل در خانه شاید فکر کنید یک خیال است . تصور کنید در خانه تان نشسته اید و می بینید از سقف خانه تان چیزی چکه می کند.پیش خودتان می گویید شاید لوله های طبقه بالا ایراد پیدا کرده اما یادتان می آید که خانه تان یک طبقه است و شما اصلاطبقه بالایی ندارید!

باز می گوییدکه شاید شیروانی خراب شده و آب باران است که دارد چکه می کند ولی می بینید که هوا صاف صاف است و از باران خبری نیست. خلاصه با دستتان چکه را لمس می کنید و می بینید چیزی که دارد چکه می کند اصلا آب نیست بلکه سفت و چسبناک است و در واقع از سقف خانه شما عسل چکه می کند.

سایت دیجی عسل. چکه عسل از سقف (۱)

تولید عسل در خانه یک ماجرای واقعی است. یک خانم و آقا که نخواستند نامشان افشا شود در بالای سقف خانه شان و در واقع در زیر شیروانی خانه شان یک کندوی عظیم عسل پیدا کردند. این زوج خوشبخت با چکه کردن عسل از سقف خانه شان این گنج عسل طبیعی را کشف کردند.

خانه ای که این زوج در آن زندگی می کردند متعلق به ۳۰۰ سال پیش بود و احتمالا سالهای زیادی بوده است که زنبورهای عسل در بالای سقف و در زیر شیروانی این خانه مشغول ساخت عسل بوده اند.

عسل های تولیدی این گروه پرکار زنبور عسل انقدر زیاد شده بود که از درز سقف خانه چکه کرده بود. و در واقع به خارح صادر شده بود! البته این خانه که از سقف آن عسل چکه می کرد در ایران نبود بلکه در لیسترشایر انگلستان بود و خبر کشف این گنج عسلی هم در مرداد ماه سال ۹۶ منتشر شده است. با این و این  گنج که این خانواده گرفته اند تا مدتها نیازی به خرید عسل ندارند و شاید خودشان عسل فروشی راه بیندازند و  یا زنبورداری کنند.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  کشف دانشمند ایرانی : مبارزه با حشرات آفت!

منبع:

 

فیلم زیر را ببینید تا با برداشت عسل از اعماق جنگل آشنا شوید:

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *