اخبار عسل و زنبور عسل

بزرگترین زنبور جهان، زنبوری به اندازه یک انگشت

بزرگترین زنبور جهان، زنبوری به اندازه یک انگشت

بزرگترین زنبور جهان اخیرا کشف شده است. دنیای زنبورها با کشف زنبوری به اندازه انگشت شست انسان دوباره جالب شد. دانشمندان بزرگترین زنبور جهان را با طول بال ۶ سانتی متر در جنگل های یک جزیره اندونزی دوباره کشف کرده اند. این زنبور آخرین بار در ۳۸ سال قبل دیده شده بود.

این زنبور پس از آنکه دهه های متوالی گم شده بود، اکنون دوباره کشف شده است. این زنبور بسیار بزرگ که به اندازه انگشت شست یک انسان است، در یکی از جزایر اندونزی کشف شده است. کارشناسان حیات وحش پس از چند روز جستجو یک زنبور ماده را زنده یافتند.

نکته : ظاهرا این زنبور بر خلاف زنبورهای عسل طبیعی  حالت تهاجمی ندارد و بیشتر به دنبال به دست آوردن دل دوستان است تا آزردن انسان ها!

بزرگ ترین زنبور جهان

طول بدن زنبور غول پیکر والاس  ۴ سانتی‌متر است و طول بال های آن نیز به ۷٫۵ سانتی‌متر می رسد. گفته می شود زنبورهای ماده در تپه های موریانه ای لانه می سازند. آن ها از فک های نیرومند خود برای جمع آوری صمغ درختان استفاده می کنند تا بدین طریق از حمله موریانه ها در امان بمانند.

زنبورها جزو حشرات محسوب می شوند. تا کنون ۲۰ هزار زنبور در جهان شناسایی شده است که زنبور عسل یکی از آنهاست. زنبورها تفاوت های اساسی با دیگر حشرات دارند برخی مگس ها را با زنبورها اشتباه می گیرند در صورتی که میان زنبور و مگس تفاوت بسیاری وجود دارد .

 

در این باره این فیلم را هم ببینید

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل دماوند

خانه ساختن زنبور وحشی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *