اخبار عسل و زنبور عسل, رازهای سلامتی

آنتی بیوتیک مناسب سرماخوردگی چیست؟

آیا آنتی بیوتیک برای سرماخودگی مفید است؟

آنتی بیوتیک مناسب سرماخوردگی چیست؟ اغلب برای معالجه گریپ و سرماخوردگی از آنتی بیوتیک استفاده می کنیم در حالی که آنتی بیوتیک فقط عفونت های میکروبی را درمان می کند.

تحقیقات نشان می دهد تنها ۴۰ درصد از مردم از این نکته آگاهند. بیشتر مردم برای درمان آنفلونزا و سرماخوردگی ساده از آنتی بیوتیک استفاده می کنند و حتی پزشکان را مجبور به تجویز آنتی بیوتیک می کنند!

در نتیجه استفاده گسترده از آنتی بیوتیک، برخی میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک ها مصونیت پیدا کرده اند و آنتی بیوتیک بر روی آنها اثر نمی کند و به این ترتیب سالانه هزاران نفر بر اثر بیماری های عفونی از دنیا می روند.

مصرف زیاد آنتی بیوتیک

پرفسور کومار، میکروبیولوژیست در دانشگاه آنتورپ بلژیک در این باره می گوید: ما همچنان بیش از حد آنتی بیوتیک مصرف می کنیم. باید مطب هر پزشک عمومی دستگاه آزمایش باشد که فورا معلوم کند که بیماری فرد از نوع میکروبی است یا خیر.  و به این ترتیب پزشک معالج می تواند بر حسب نتیجه آزمایش به بیمار بگوید که آیا به آنتی بیوتیک احتیاج دارد یا نه.

عسل لیمو

مقاوم شدن میکروب ها

به عنوان بخشی از مبارزه و به منظور پیشگیری از مقاوم شدن میکروب ها به آنتی بیوتیک ها، کمیسیون اروپا در حال انجام اقداماتی است که مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها را در پرورش دام و طیور محدود می کند آنتی بیوتیک هایی که برای پرورش دام و طیور استفاده می شود.

سرانجام وارد بدن انسان می شود و ناخواسته باعث مقاوم شدن میکروب ها به آنتی بیوتیک ها می شود. تونیو بورگ، مسؤل اتحادیه اروپا در امور بهداشتی در باره آنتی بیوتیک مناسب سرماخوردگی می گوید:

این مطلبم میتونه مفید باشه !  بهترین و قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

برخی از کشورهای اروپایی استفاده از آنتی بیوتیک هایی که برای انسان استفاده می شود را برای پروش دام و طیور ممنوع کرده اند. آخرین نکته در مورد آنتی بیوتیک مناسب سرماخوردگی این است که کمیسیون اروپا ۱۵ طرح با ۱۹ میلیون یورو برای یافتن گزینه ای دیگر به جای آنتی بیوتیک آغاز کرده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “آنتی بیوتیک مناسب سرماخوردگی چیست؟

  1. پارسی نژاد گفت:

    متاسفانه اکثر پزشکان ما برای سرماخوردگی همیشه آنتی بیوتیک تجویز میکنند .

    1. digiasal گفت:

      گاهی اوقات خود بیمار هم در این مشکل نقش دارد و پزشک را مجبور می کند

  2. طهماسبی گفت:

    عسل بهترین انتی بیوتیک

    1. digiasal گفت:

      دقیقا

  3. فیروزی اصفهان گفت:

    عسل هاتون عالیه مطالبتون عالی تر
    موفق باشید

    1. digiasal گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *