شناخت عسل

پیر چشمی چگونه درمان می شود ؟!

پیر چشمی چگونه درمان می شود ؟!

درمان پیر چشمی

پیر چشمی نوعی بیماری چشمی است که در آن چشم به تدریج توانایی تمرکز سریع بر روی اجسام را از دست می‌دهد. این یک اختلال است که در طی روند پیری طبیعی در افراد روی می‌دهد. وقتی نور وارد چشم می‌شود، از قرنیه و مردمک عبور می‌کند. عنبیه که بخش رنگی چشم را تشکیل می‌دهد، به باز و بسته شدن مردمک کمک می‌کند تا میزان نور ورودی به چشم را تنظیم کند. پس از عبور نور از مردمک، از عدسی هم می‌گذرد. در بهترین و سالم‌ترین حالت، عدسی تغییر شکل می‌دهد تا نور را بیشتر شکسته و آن‌ها را بر روی شبکیه که در پشت چشم قرار دارد، متمرکز کند.

علائم پیر چشمی

شایع‌ترین علائم پیر چشمی، اغلب کاهش تدریجی توانایی خواندن و یا کار کردن از نزدیک است که بعد از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شود. از دیگر علائم این عارضه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی چشم‌ها یا سردرد بعد از انجام کارهایی که در نزدیکی چشم انجام می‌شوند.
  • دشوار بودن خواندن کلمات کوچک
  • نیاز به نور بیشتر برای فعالیت ها
  • نزدیک کردن کتاب به چشم برای خواندن کلمات
  • عدم توانایی کامل بر تمرکز روی دیدن اشیای نزدیک

البته دور بینی بیماری ای است که علائمی شبیه به پیر چشمی دارد. با این حال آن‌ها دو اختلال کاملا تفاوت دارند. در هر دو حالت اجسام دور شفاف و اجسام نزدیک‌تر تار دیده می‌شوند. دور بینی در صورتی اتفاق می‌افتد که چشم کوتاه‌تر از حد طبیعی بوده و یا قرنیه خیلی صاف باشد. با این ناهنجاری‌ها، پرتوهای نور مانند پیر چشمی در پشت شبکیه چشم متمرکز می‌شوند. با این وجود، دور بینی یک عیب انکساری است که از بدو تولد ممکن است وجود داشته باشد؛ اما این عارضه‌ای است که به تدریج و با پیر شدن ایجاد می‌شود.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عسل خام چیست؟

در ادامه این مطلب با پیر چشمی و روش های درمان آن بیشتر آشنا میشویم. دکتر خیراندیش، متخصص طب سنتی درباره درمان شگفت انگیز این بیماری با “عسل” توضیح میدهند که شاید برای شما جالب باشد.

 

متن سخنرانی دکتر خیراندیش درباره پیرچشمی

پیرچشمی جزو بیماری های شایع در سراسر دنیاست. برای درمان آن سرکنگبین (دو واحد عسل + یک واحد سرکه + دو واحد عرق نعنا) یا سرکه شیره یا هر گس مزه ای مانند آب انار و نمک یا آب زرشک و نمک و… را هر روز مصرف کنید. این برای درمان پیر چشمی است که ما با همین دستور یک طرح تحقیقاتی در سمنان انجام میدهیم.

یک نسخه دیگر میتوانیم به آن اضافه کنیم که شامل حجامت عام یک مرحله، دو هفته بعد از آن حجامت پشت گوش و دو هفته بعد از آن حجامت گیجگاهی می شود. برای انجام حجامت ها به پزشک طب سنتی مراجعه کنید تا جای زخم آن باقی نماند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *