شناخت عسل

سنگ صفرا ؛ درمان با عسل

سنگ صفرا

سنگ صفرا ؛ درمان با عسل

در این مطلب دکتر خیراندیش متخصص طب سنتی برای درمان سنگ صفرا راهکار ساده و مؤثری را با عسل پیشنهاد می دهد. کیسه صفرا یک عضو در زیر کبد در بالای شکم است . این کیسه یک مایع زرد و سبز رنگ را در خود دارد که در هضم کردن غذا کمک بسزایی میکند. ویدیو صحبت های دکتر خیراندیش را ببینید:

 

متن سخنرانی دکتر خیراندیش برای درمان سنگ صفرا

سنگ کیسه صفرا در حدی که درد دارد که پزشکان میگویند فورا باید کیسه صفرا خارج شود. درمان این، سرکنگبین است. برای زمانی که درد دارد دو لیوان سرکنگبین (دو واحد عسل + یک واحد سرکه + دو واحد عرق نعنا) بخورد. بعد از اینکه درد کم شد روزی یک لیوان بخورد و بعد از ۴۰ روز سونوگرافی برود. یا سنگ چند تکه شده است، یا بزرگ شده. البته این بزرگ شدن یعنی صرفا حجم آن زیاد شده و تو خالی و پوک شده است. چون اگر واقعا بزرگ شده بود باید درد آن بیشتر میشد ولی در حال حاضر دردی ندارد یا خیلی کم است. بزرگ که شد میشکند و تبدیل به چند تکه میشود و سپس ذوب میشود. پس سنگ صفرا؛ سرکنگبین.

دلایل تشکیل سنگ صفرا

اکثرا سنگ های کیسه صفرا زمانی که کلسترول زیادی در آن ها وجود داشته باشد تشکیل میشوند. در صورت مصرف قرص های ضد بارداری،حاملگی،کم کردن شدید وزن با رژیم غذایی سخت و استفاده از بعضی داروها می توانند سنگ کیسه صفرا را بوجود بیاورند.

طبق مطالعات انجام شده ، ۸۰ درصد از سنگ های کیسه صفرا از کلسترول ساخته شده اند . ۲۰ درصد باقیمانده سنگ های کیسه صفرا از نمک کلسیم و بیلی روبین ساخته شده اند و هنوز علت دقیق تشکیل سنگ های کیسه صفرا مشخص نشده است اما تئوری هایی در این مورد وجود دارد .

این مطلبم میتونه مفید باشه !  دیاستاز چیست؟ (آنزیم های عسل طبیعی)

سنگ صفرا در صورت درمان نشدن باعث موارد زیر میشود:

  •  یرقان که رنگی زرد را به پوست و چشم می دهد.
  •  التهاب کیسه صفرا یا عفونت کیسه صفرا
  •  عفونت ماده صفرا
  •  عفونت خون
  •  التهاب پانکراس
  •  سرطان کیسه صفرا
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “سنگ صفرا ؛ درمان با عسل

  1. غریبه گفت:

    مادرم صفرای خونش کاهش پیدا کرده و باعث شده ب شدت احساس سرما کنه، دست و پایش سرده، عرق سرد میکنه، برای افزایش صفرای خون چ باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *