خواص عسل, رازهای سلامتی, عسل درمانی

خواص شگفت انگیز گرده گل

خواص گرده گل

خواص شگفت انگیز گرده گل

در این مقاله به خواص شگفت انگیز گرده گل را بررسی می کنیم.

مصریان باستان اعتقاد داشتند که گرده گل، اکسیر جوانی و زیبایی است امروز تاثیر این ماده ثابت شده است. دکتر گبریل کورس دکترای داروسازی، گَرده گُل را در لیست ۲۲ خوراکی نیروزای خود قرار داده است چون نه تنها برای استحکام بدن تاثیر فوق العاده دارد بلکه زیبایی پوست و مو را تضمین می کند. گَرده گُل همچنین برای تقویت حافظه توانایی ذهن و تمرکز تاثیر مثبت دارد و از این جهت برای سالمندان بسیار مفید است. (خواص گرده گل)

ترکیبات گرده گل عبارتند از:

۱- کربوهیدرات(پروتئین)

۲- چربی ها

۳- فیبر

۴- مواد معدنی و ویتامین ها

گرده گل سرشار از پروتئین هاست که حدود ۴۰ درصدآن را پروتئین تشکیل می دهد و از این نظر می توان گفت که غذایی کامل است و از پروتئین های حیوانی مثل گوشت و تخم مرغ و پنیر و … پروتئین و آمینو اسید بیشتری دارد.

تقریبا حدود نیمی از پروتئین های گَرده گُل به شکل آمینواسیدهای آزاد است که آماده جذب سریع توسط بدن انسان است.(خواص گرده گل)

گرده گل زنبورعسل

گرده گل زنبورعسل

ویتامین های گرده گل

از دیگر خواص گَرده گُل باید گفت دارای ویتامین های ب کمپلکس و فولیک اسید است بنا بر این می توان از آن به عنوان بهترین مکمل برای رژیم های غذایی جهت کاهش وزن و همچینن مکمل غذایی قوی برای ورزشکاران مورد استفاده قرار داد چون در هنگام سوخت و ساز بدن هنگام فعالیت ورزشی شدید می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین  کند بدون اینکه عوارض مکمل های شیمیایی را داشته باشد.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  صحبت های دکتر ضیایی درمورد درمان پارکینسون یا لقوه + فیلم

مصرف مداوم گَرده گُل علاوه بر تامین سلامتی و تقویت بنیه باعث روشن شدن و درخشان شدن پوست نیز می شود خوردن گرده گل اثرات مطلوب روی پوست دارد و از سال ۱۹۵۲ شرکت های خارجی اقدام به تولید کِرِم های نرم کننده پوست بر پایه عصاره گَرده گُل نموده اند .

گرده گل  به صورت کرم زیبایی ساخته شده و مانند پوششی روی پوست قرار می گیرد که برای رفع چین و چروک و لک های پوستی تاثیر به سزایی دارد.

این کرم دارای خاصیت آب رسانی به پوست است و باعث حفظ رطوبت پوست می شود و از پیری پوست جلوگیری می کند و همچنین در کرم های موضعی برای درمان التهاب و سوزش های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما مورد استفاده قرار می گیرد که این به خاطر اسید آمینه ها و ویتامین های گَرده گُل است که از پوست محافظ کرده و موجب بازسازی سلول های آسیب دیده پوست می شود.

البته خوردن گرده هم می تواند نقش به سزایی در شادابی و جوانی پوست ایفا کند.(خواص گرده گل)

طریقه مصرف گرده گل زنبور عسل

بهتر است گَرده گُل به صورت ناشتا مصرف شود روشهای مصرف گرده گل به ترتیب زیر است:

۱- با حل کردن گَرده گُل در آب و اضافه کردن مقداری عسل و چند قطره آبلیمو، شربت گَرده گُل تهیه و میل شود.

۲- از طریق جویدن هم می توان گَرده گُل را به همراه یک لیوان شیر و عسل مصرف کرد. در صورتی که از طعم گَرده گُل خوشتان نمی آید آن را درون کپسول های خوراکی ریخته و ببلعید.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  ترکیبات عسل ، کشف یک ترکیب شیمایی جدید در عسل

۳- هنگام صبحانه همراه با یک تکه میوه مصرف شود.(چون الیاف میوه باعث فعالیت بیشتر گرده در بدن می شود)(خواص گرده گل)

مدت و مقدار مصرف گرده گل زنبور عسل

مدت مصرف گَرده گُل یک دوره یک ماهه است که می تواند در اوایل هر فصل یا دوبار در سال در اوایل پاییز و در آخر زمستان باشد. اگر می خواهید یک بار در سال مصرف کنید فصل بهار بهتر است.(خواص گرده گل)

مقدار مصرف:

مقدار مصرف گَرده گُل ۳۰ گرم در روز (دو قاشق سوپ خوری) است.(خواص گرده گل)

موارد مصرف گرده گل به طور خلاصه:

۱- بهبود وضعیت عمومی بدن

۲- درمان پروستات

۳- جلوگیری از پیری زودرس

۴- کاهش فشار خون

۵- درمان ورم روده و معده

۶- درمان افسردگی

۷- درمان بیماری های مغز و اعصاب

۸-نرم کردن پوست

(خواص گرده گل)

توضیحات قبل از مصرف گَرده گُل

بعضی از افراد ممکن است بدنشان به عسل حساسیت داشته باشد که به خاطر وجود مقدار خیلی کمی اسید فرمیک در عسل است که احتمالا این افراد به نیش زنبور هم حساسیت دارند این افراد امکان دارد به گَرده گُل هم حساسیت داشته باشند. افرادی که در بهار گَرده گُل ها باعث آبریزش در آنها می شود باید از مصرف گَرده گُل خودداری کنند و یا قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

خرید گرده گل از فروشگاه دیجی عسل

قیمت گرده گل –  خرید گرده گل

قیمت گرده گل برای هر بسته ۱۰۰ گرمی۴۵هزار تومان می باشد.

دیدن فیلم زیر را نیز به شما توصیه می کنیم:

این مطلبم میتونه مفید باشه !  صحبت های دکتر روازاده درمورد درمان گوش درد با عسل  + فیلم

جمع آوری گرده گل توسط زنبور

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “خواص شگفت انگیز گرده گل

  1. توسلی گفت:

    سلام اقای نصیری من قبلا ازتون گرده گرفته بودم برای پروستات پدرم خیلی عالی بود خیلی بهتر شدن ممنون هم به خاطر مطلب مفیدتون هم به خاطر گرده. موفق باشید انشالله

    1. digiasal گفت:

      با سلام . خوشحالیم که محصولات ما تونسته براتون مفید باشه. گرده های امسال ما هم به دست اومده و با کیفیت بالا تقدیم به شما می شود.

  2. م. محسنی راد گفت:

    خواصی که عسل داره واقعا باور نکردنیه ولی متاسفانه امروزه زیاد عسل طبیعی درست نمیشه و شرکت و کارخونه از روش های غیر طبیعی عسل رو میسازند و ممنونم از شما که عسل رو به صورت طبیعی و خوب دست مشتری میدید ،تشکر

    1. digiasal گفت:

      بله. در این شرایط باید خیلی مراقب باشیم که عسل خالص و عسل اصل را از تولید کننده واقعی خریداری کنیم. خرید عسل در این شرایط نیاز به دقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *