زندگی و پرورش زنبور عسل, زیبایی ها

باران با زنبورهای عسل چه می کند؟

باران با زنبورهای عسل چه می کند؟

باران با زنبورهای عسل چه می کند؟

در باره رفتار باران با زنبورهای عسل مطالب جالبی وجود دارد. کندوهای زنبور عسل نصیری در فصل زمستان از دماوند به شمال کشور منتقل می شوند تا از سرمای سخت دماوند در امان باشند و همچنین علاوه بر عسل دماوند که در تابستان تولید می کنند در فصل بهار هم از شهد گل های مرکبات عسل طبیعی بهارنارنج را تولید کنند و در کنار اینها زاد و ولد کنند و در این شرایط که برای ازدیاد جمعیت تبلیغ می شود آنها هم جمعیتشان را زیاد کنند!

زنبور عسل در باران

زنبور عسل در باران

هوای بهار خبر نمی کند!

اما هوای بهار خبر نمی کند و هوا ناگهان بارانی می شود و زنبورهای عسل را غافلگیر می کند و صحنه های زیبایی خلق می شود. زنبورهای عسل در هوای بارانی کاملا خلع سلاح می شوند و قدرت پروازشان را از دست می دهند زیرا بالهایشان خیس می شود و با بال های خیس هم پرواز ممکن نیست.

در این شرایط کاری نمی شود کرد به جز اینکه به کندو پناه ببرند و صبر کنند تا بارندگی قطع شود به محض قطع بارندگی و آفتابی شدن هوا، زنبورهای عسل دوباره از کندو خارج می شوند و سراغ گل و گیاهان می روند تا از فرصت کوتاه بهار بیشترین استفاده را ببرند و بیشترین شهد را جمع آوری کنند.

پیش بینی هوا با زنبورها

زنبورها می توانند هوای روز بعد را پیش بینی کنند. محققان دانشگاه کشاورزی نانچانگ با چسباندن  ردیاب به بدن سیصد زنبور عسل کارگر متوجه شدند که زنبورها می توانند شرایط هوایی را پیش بینی کنند و به خاطر همین، روزهای پیش از روزهای بارانی، بیشتر کار می‌کنند.

این مطلبم میتونه مفید باشه !  عکس زنبور عسل

دانشمندان دریافتند زنبورهای عسل از روی افزایش رطوبت،‌دما و فشار هوا می‌توانند احتمال بارانی بودن هوا را در روز آینده پیش‌بینی کنند و بر این اساس در روزهایی که فردایی بارانی دارند، زمان بیشتری را در خارج از کندو فعالیت می‌کنند و عصرها هم دیرتر کارشان را تعطیل می کنند و دیرتر سراغ کندو و خانه خود می آیند.

دیدن فیلم زیر را به شما توصیه می کنیم!

خرید عسل از فروشگاه عسل طبیعی نصیری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *