خواص عسل, عسل درمانی

خواص عسل برای دهان و دندان

خواص عسل برای دهان و دندان

خواص عسل برای دهان و دندان

یکی از مباحثی که در خصوص عسل مطرح است خواص عسل برای دهان و دندان است. امروزه پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه در جهان رواج دارد. قندها و اسیدها موادی هستند که بسیار به دندانها آسیب می رسانند. با این حال، غذاهایی هستند، که نه تنها به دندان ها آسیب نمی رسانند،بلکه حتی می تواند به سلامت دهان و دندان هم کمک کنند که یکی از این خوراکی های مفید عسل است.

عسل طبیعی دندان و دهان و روده را پاکسازی می کند و دندان ها را هم براق و سفید می کند و البته از این نظر عسل تنها ماده شیرین جهان است که نه تنها دندان ها را خراب و سیاه نمی کند بلکه سفید و براق هم می کند و لثه شما را هم ضد عفونی می کند. (خواص عسل برای دهان و دندان)

فایده موم عسل برای دندان

تحقیقات ثابت کرده است که موم عسل از پوسیدگی دندان و ایجاد پلاک دندانی جلوگیری می کند. در ایران هم در این زمینه تحقیقاتی در دانشگاه اراک انجام شده است که نشان می دهد عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی باکتری استرپتوکوکوس موتانس که یکی از عوامل خرابی دندان است شده است.

واقعیت این است که شکر در دهان اسید لاکتیک تولید می کند و باعث خرابی دندان می شود ولی عسل اینگونه نیست. عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و در دهان اسید تولید نمی کند و از این نظر نه تنها دندان ها را خراب نمی کند بلکه دندان، لثه و دهان را ضد عفونی هم می کند و از بوی بد دهان جلوگیری می کند و به این خاطر مصرف آن برای دندان ها مخصوصا اطفال نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید هم هست.( خواص عسل برای دهان و دندان )

این مطلبم میتونه مفید باشه !  علت و راه درمان چاقی چیست؟

مواد غذایی دوستدار دهان و دندان

البته مواد طبیعی دیگری هم هستند که از فساد دندان جلوگیری می کنند که چای یکی از آنهاست. چای حاوی فلورین است و از خرابی دندان جلوگیری می کند البته به شرط اینکه با عسل طبیعی نوشیده شود و اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود هیچ خاصیت ندارد و علاوه بر آن قندوشکر چای باعث خراب شدن دندان می شوند.

نکته مهم این است که همه چیزهایی که گفته شد مربوط به عسل طبیعی است و عسل های مصنوعی و تقلبی خاصیتی برای دهان و دندان ندارند و  چه بسا خودشان باعث خرابی دندان شوند بنابر این هنگام خرید عسل باید دقت کنید که عسل را از تولید کننده عسل خریداری کنید و عسل فروشی مطمئنی را انتخاب کنید.

نکته دیگر اینکه همانطور که در خبرهای این روزها خوانده اید پزشکان کشور فرانسه گفته اند که ۷۵ درصد از خمیردندان های این کشور سرطان زا هستند و در مورد دهان شویه ها هم همین نکته وجود دارد بنا بر این برخی پزشکان مسواک زدن با نمک را توصیه می کنند. (خواص عسل برای دهان و دندان)

راه های دیگر برای حفظ سلامت دندان ها:

  • مصرف غذاهای دارای کلسیم(ماست، پنیر، شیر)  و فسفر(آجیل، گوشت قرمز،..)
  • مصرف میوه ها: کرفس، سیب و …
  • ویتامین D: نورخورشید، روغن ماهی
  • ویتامین C: پرتقال، لیمو …
  • آنتی اکسیدان ها: چای سبز، زنجبیل

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “خواص عسل برای دهان و دندان

  1. بهرام گفت:

    مطلب خوبی بود استفاده کردم ممنون

  2. ستاره گفت:

    فیلمش خیلی خوب بود عجب همکاری ای دارن این زنبورها
    لایک هم به اونا هم به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *